Quote from Guest on 29 September 2010, 08:02Knepigt forum kanske men eventuellt så har någon av er kanske sett någon undersökning eller forskning i ämnet, vem vet.
Jag har ju då varit så korkad att jag har rökt i 15 år, slutade för 1.5 år sedan. Började då träna NordicMilitarytraining för att inte
Knepigt forum kanske men eventuellt så har någon av er kanske sett någon undersökning eller forskning i ämnet, vem vet.
Jag har ju då varit så korkad att jag har rökt i 15 år, slutade för 1.5 år sedan. Började då träna NordicMilitarytraining för att inte
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 08:12Det låter som att du är orolig för dina lungors skick. Detta allena är skäl nog att söka läkare för utredning.
Alla är vi olika med olika proportioner mellan olika organ. Vissa icke-rökare (som aldrig rökt) har liten lungvolym i förhållande till resten a
Det låter som att du är orolig för dina lungors skick. Detta allena är skäl nog att söka läkare för utredning.
Alla är vi olika med olika proportioner mellan olika organ. Vissa icke-rökare (som aldrig rökt) har liten lungvolym i förhållande till resten a
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 08:52Inte expert, men det känns konstigt att det skulle vara lungorna. Snarare kanske att i branta backar jobbar mer än benen, dvs bålmusklerna blir mer inblandade. Du har kanske hunnit bli en effektiv gnetlöpare men fortfarande ligger efter i helkroppsarbete.
Inte expert, men det känns konstigt att det skulle vara lungorna. Snarare kanske att i branta backar jobbar mer än benen, dvs bålmusklerna blir mer inblandade. Du har kanske hunnit bli en effektiv gnetlöpare men fortfarande ligger efter i helkroppsarbete.
Quote from Elias Engqvist on 29 September 2010, 08:54Håller med skribenterna ovan. Vad du ska göra är helt enkelt köra backträning (backintervaller) en gång i veckan där du fokuserar på löpstil o kroppshållning. Då blir du starkare i både ben och bål vilket kommer att göra dig till en bättre löpare såväl i
Håller med skribenterna ovan. Vad du ska göra är helt enkelt köra backträning (backintervaller) en gång i veckan där du fokuserar på löpstil o kroppshållning. Då blir du starkare i både ben och bål vilket kommer att göra dig till en bättre löpare såväl i
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:42Jag har rökt över hälften mitt liv.Är nu 47 gammal.Slutade 10 år sedan .Var då en skedjerökare,Det vill säga rökte två paket per tygn.Orkkade nästan inte gå upp på små backar ,var alltid sjuk.Men började sedan tränä olika sport .skidor,löpning mm. fem år
Jag har rökt över hälften mitt liv.Är nu 47 gammal.Slutade 10 år sedan .Var då en skedjerökare,Det vill säga rökte två paket per tygn.Orkkade nästan inte gå upp på små backar ,var alltid sjuk.Men började sedan tränä olika sport .skidor,löpning mm. fem år
Quote from paceUP! on 29 September 2010, 14:51backintervaller är vad som hjälpte mig med mina backar..
resultatet kom förvånansvärt fort också så kan bara rekommendera det!
backintervaller är vad som hjälpte mig med mina backar..
resultatet kom förvånansvärt fort också så kan bara rekommendera det!