Quote from Guest on 3 June 2010, 14:17Hej hopp,
jag undrar vad ni säger om att fylla ut dagarna man tänk vila helt på lätt lätt distans, fast jag har lite små ont här och var i bland blir det sällan eller aldrig bättre av att jag vilar helt, jag tänker mig lätta pass på ca 30-40 min som rena
Hej hopp,
jag undrar vad ni säger om att fylla ut dagarna man tänk vila helt på lätt lätt distans, fast jag har lite små ont här och var i bland blir det sällan eller aldrig bättre av att jag vilar helt, jag tänker mig lätta pass på ca 30-40 min som rena
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 14:27Att öka distansen mer än ca 10% per vecka är att be om problem i min mening. Därmed inte sagt att det inte kan funka för vissa. Tycker du att det är värt risken så kör. Jag skulle inte göra det.
Att öka distansen mer än ca 10% per vecka är att be om problem i min mening. Därmed inte sagt att det inte kan funka för vissa. Tycker du att det är värt risken så kör. Jag skulle inte göra det.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 15:23Jag har inga rena vilodagar (eller jo, jag brukar ta en dags helvila efter tävlingar). Jag gör som du och kör 30 minuter lätt, med betoning på LÄTT. Tävlingsfart milen ~3:40/km. Återhämtningspassen mina går i ~5:15/km, dvs mer än 1:30/km långsammare.
Jag har inga rena vilodagar (eller jo, jag brukar ta en dags helvila efter tävlingar). Jag gör som du och kör 30 minuter lätt, med betoning på LÄTT. Tävlingsfart milen ~3:40/km. Återhämtningspassen mina går i ~5:15/km, dvs mer än 1:30/km långsammare.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 15:31jag joggar varje dag som del av min rehabilitering för knäet (om det känns ok)
enligt "order" av sjukgymnast.
däremot så blir jag inte anfådd och de flesta kan nog gå om mig, men jag kommer ut och vänjer lederna iallafall.så man kan nog det beroende på
jag joggar varje dag som del av min rehabilitering för knäet (om det känns ok)
enligt "order" av sjukgymnast.
däremot så blir jag inte anfådd och de flesta kan nog gå om mig, men jag kommer ut och vänjer lederna iallafall.
så man kan nog det beroende på
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:23Jag är en av "FunBeat Streak Runners" och har kutat minst 1 km varje dag sedan 2009-01-01....Förra året var dagssnittet 6 987 meter per dag. I år tycker jag att benen känns så myche starkare så jag satsar på ett snitt över 10 000 meter per dag. Just nu så
Jag är en av "FunBeat Streak Runners" och har kutat minst 1 km varje dag sedan 2009-01-01....Förra året var dagssnittet 6 987 meter per dag. I år tycker jag att benen känns så myche starkare så jag satsar på ett snitt över 10 000 meter per dag. Just nu så
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 08:55Är man någorlunda van löpare så fungerar upp till 2 pass om dagen. Men för oss andra så är det bättre med vilodagar emellan. Dock så kan det vara bättre med 2 pass en dag, med vila nästa dag. Anledningen är att man får lika mycket träning som att köra var
Är man någorlunda van löpare så fungerar upp till 2 pass om dagen. Men för oss andra så är det bättre med vilodagar emellan. Dock så kan det vara bättre med 2 pass en dag, med vila nästa dag. Anledningen är att man får lika mycket träning som att köra var
Quote from Funbeat user on 5 June 2010, 17:11Tack för inputs, min job är väldigt stillasittande så jag tror att jogga lätt varje dag borde funka, OM det som sagt är betoning på lungt tempo. Givetvis kommer livet sätta stop för att kunna springa varje dag, men man kan ha den inställningen.
Tack för inputs, min job är väldigt stillasittande så jag tror att jogga lätt varje dag borde funka, OM det som sagt är betoning på lungt tempo. Givetvis kommer livet sätta stop för att kunna springa varje dag, men man kan ha den inställningen.
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 21:27Cykling och simning är bra komplement om man tycker att löpning varje dag sliter väl hårt på muskler och leder.
Cykling och simning är bra komplement om man tycker att löpning varje dag sliter väl hårt på muskler och leder.