Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFel i rapportsummeringen
You need to log in to create posts and topics.

12

Både summeringen av "Total träningstid i år" och "Min kroppsvikt" som jag använder under fliken "Rapporter" räknar fel,

Pekar man på veckorna så använder den veckorna enligt följande:
2013-49
2013-50
2013-51
2013-52
2013-01
2014-02
2014-03

Varför byter

Det där är ett gammalt problem, som man kan tycka borde ha åtgärdats vid det här laget. 🙂

Kalenderproblematiken har varit uppe i många trådar och det är obegripligt att man inte ens antyder att något nytt är på gång. Som TS skriver så kan man inte ens summera ett år p g a den tar med sista dagarna i året innan och första dagarna i året efter.

Även summeringen av distans blir helt fel på ett pass om det har riktigt många laps.
Över 42km kan summeras till 0,09.
Gäller tyvärr att vara vaksam o inte lita på alla siffrorna 😉

Fast om man inte kan lita på siffrorna, varför ha dem alls? Just när det gäller den här typen av funktioner behöver det vara rätt annars känns det ju helt meningslöst. Eller tycker ni att det är för hårt dömt?

Helt rätt Jenny, väljer jag 2013 i droppen vill jag ju ha 2013, annars skulle det stå 2013 & lite till...
Enkla saker som + & - mellan vissa datum känns inte som raketforskning...

Kom igen nu Olle, lyssna på det här. Det har som sagt behandlats i flera trådar tidigare. Ni kan inte lägga all "raketforskning" på appen bara för att det är nytt och spännande. Grunden i systemet måste ju vara tillförlitlig också.

Och du Johan som är Premium-medlem och bidrar till utvecklingen av siten får inte mycket tillbaka. Jag är glad att jag inte är premium med tanke på vad resurserna används till (läs appar).

Nu har vi till slut fixat buggen med veckosiffrorna. Och jag håller med, vi har tagit alldeles för lång tid på oss att lösa det. Jag kan bara be om ursäkt.

O den i kalendern som lägger till slutet på 2012 och början av 2014 till siffrorna då man väljer 2013 i droppen?

12