Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFel skor?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har börjat fundera lite på att kanske prova att springa lite. Väldig osäker formulering jag vet. Anledningen är att jag aldrig gillat att springa men tänkte ändå se om jag kan klara en bit och få upp konditionen.

Nu undrar jag hur dumt det är att spr

Löpning är en jättebra träningsform, vedervärdig och förbannat tråkig TILL EN BÖRJAN, men om du bara håller i och inte ger upp så kommer du snart tycka att det är roligt att springa, eller åtminstone helt ok. 🙂

Vad det gäller skor så är jag absolut ing

Lina: Jag sprang hela min första säsong (2009) i ett par walkingskor. Dels för att jag kände som du att jag springer väl "i de gympadojjor jag har" och dels för att jag inte visste bättre. Det funkade kanon och jag genomförde både Midnattsloppet på asfalt

Tack för svaren. Då kanske jag vågar mig på att testa ett program jag hittat här om att kunna springa 5 km efter 10 veckor eller var det var. 🙂
Får se hur länge jag följer programmet bara. 😉
Måste nog hitta lite kompletterande träning för överkroppen, m

Hej hej!

Ingen idrottskunnig med självrespekt skulle rekommendera någon att springa med väldigt uppbyggda, dämpande och korrigerande skor. (Det är bara skoföretagen och deras säljare som gör det, pga pengarna de tjänar på de dyra sportskorna.) Lita på a

Det du säger är faktiskt lögn - det är många som rekommenderar "tjockskor". Och risken att skada sig då man börjar springa med zero-drop skor med tunn sula är faktiskt ganska stor.

Jag håller fullkomligt med om att det (självklart) är naturligast att spr

Marie.
Läs på lite. Hoppas du springer om 50 år också.

Det är nyttigt att vara barfota, men inte ens de som så varit i 50 år skulle klara sig utan normala löparskor. Sådana som av Vibramfanatikerna kalllas tjockskor.

Vill man börja springa så kan man

Jag började också springa i ett par VÄLDIGT gamla gympadojjor av okänd modell och det funkade jättebra. Jag tror att det inte är så fantastiskt noga med skorna i början när man inte kommer upp i några större mängder löpning. Så länge du tycker att de är s

Mina första löparskor.
BILD:http://media31.dimu.no/media/image/S-AM/AM.004932/38121?width=600&height=380

Vad kallas den snörningen?

12