Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Fel tid?
You need to log in to create posts and topics.

Jag laddar ner från min Garmin 310XT till SportTracks, sen därifrån till Funbeat.
Nu på SM fick jag officiellt tiden 4.44.08, och på klockan 4.44.07. Sträckan 42,87 km. I SportTracks visas detta om jag väljer "Manuellt inmatade värden".
Men väljer jag "Be

SM i vadå?

Nu trodde jag ju att jag var riktigt "with it" när jag förkortade Stockholm Marathon till SM, men tydligen inte 🙂
Fast det spelar ju iofs ingen roll i sakfrågan...

I min Garmin 610 beräknas Tid samt Tid i Rörelse - jag antar att när man står stilla stannas tiden för Tid i Rörelse-beräkningen. Jag har INTE definierat autopaus i klockan, utan detta sker ändå.

Man kan se det också om man laddar upp passet på Garmin Co

Ja, skulle ju kunna vara nåt sånt. Fast även om det var många vätskestationer stod jag ju inte still, gick kanske rätt sakta några meter och drack. Och en hälplåstring vid 35 km, men sex minuter låter konstigt.
Brukar vara tvärs om ibland, om jag på trän

Kolla på inställningarna i Sporttracks för "include stopped time in time and distance totals" samt hastighetsgränsen för vad som räknas som stopped time. Det senare görs per kategori i kategori-vyn.

Hmm, jag hittar "Kategorier" och Löpning. Har aldrig varit inne här förut.
Nu har jag svensk text, men jag ser "Tempo eller " där står det Hastighet, sen i t.h. om det "Stoppat (km/h)" 4.0.
Ska jag alltså tolka det som att hastigheten underskrider 4 km/h

Just så, om inte du har ikryssat "Inkludera stoppad tid i totaltid och totaldistanser" under inställningar->Visa->Analys förstås.

Jag har valt tempo stället för hastighet för kategorin löpning, och gränsen för stopp 30 min/km (betydligt långsammare än gå

Tack, Staffan! Så mycket finesser som man aldrig märkt 🙂
Får leta runt lite mer i menyerna tror jag...