Quote from Guest on 30 June 2012, 21:59Jag har sedan i början av 2009 sprungit i princip alla träningspass med en Garmin 305:a. I höstas tog den in vatten, la av och jag fick en ny på garantin. Samma sak hände sedan i våras men då hade garantin gått ut och jag försökte köpa en ny men 305:an va
Jag har sedan i början av 2009 sprungit i princip alla träningspass med en Garmin 305:a. I höstas tog den in vatten, la av och jag fick en ny på garantin. Samma sak hände sedan i våras men då hade garantin gått ut och jag försökte köpa en ny men 305:an va
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 22:09Ser helt klart ut som dålig mottagning, att fel satelliter använts, och att de ligger ogynnsamt. och att signalerna har studsat mot något.. Eller att GPS-systemet fick en glitch.
Var det runt 18:45 i tisdags?Någon annan som sprang i Delsjön då med GPS?
Ser helt klart ut som dålig mottagning, att fel satelliter använts, och att de ligger ogynnsamt. och att signalerna har studsat mot något.. Eller att GPS-systemet fick en glitch.
Var det runt 18:45 i tisdags?Någon annan som sprang i Delsjön då med GPS?
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 22:14Men din kompis sprang TVÅ varv och fick samma fel båda varven? Det händer liksom bara inte...
EDIT: Det var viss intervaller, inte km, sorry...
Men din kompis sprang TVÅ varv och fick samma fel båda varven? Det händer liksom bara inte...
EDIT: Det var viss intervaller, inte km, sorry...
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 22:36Kan tillägga att jag sprang på samma ställe idag (lördag) som i exempel 1 med intervallerna och rutten var i princip exakt likadan. Dvs. om något var konstigt med satelliterna i tisdags så var det likadant idag.
Kan tillägga att jag sprang på samma ställe idag (lördag) som i exempel 1 med intervallerna och rutten var i princip exakt likadan. Dvs. om något var konstigt med satelliterna i tisdags så var det likadant idag.
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 22:46Hur är topografin där, kan man misstänka att reflexer ifrån omgivningen ställer till det eftersom du får upprepat samma beteende på samma ställe som jag förstår det?
Edit korrigerade logi -> grafi.
Hur är topografin där, kan man misstänka att reflexer ifrån omgivningen ställer till det eftersom du får upprepat samma beteende på samma ställe som jag förstår det?
Edit korrigerade logi -> grafi.
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 23:07Det är en sänka med en kant på östra sidan men borde inte påverka då jag sprungit många gånger tidigare där med 305:an utan några problem.
Sökte snabbt i träningsdagboken på pass där jag sprungit på 8:an och vikt vänster runt Lilla Delsjön och jämförde m
Det är en sänka med en kant på östra sidan men borde inte påverka då jag sprungit många gånger tidigare där med 305:an utan några problem.
Sökte snabbt i träningsdagboken på pass där jag sprungit på 8:an och vikt vänster runt Lilla Delsjön och jämförde m
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 10:11En stilla undran, bara, om du relativt nyligen har skaffat din klocka.......har du hunnit uppdatera din firmware?!
Det kanske inte borde spela någon roll........men men.........det går ju aldrig att utesluta 🙂
En stilla undran, bara, om du relativt nyligen har skaffat din klocka.......har du hunnit uppdatera din firmware?!
Det kanske inte borde spela någon roll........men men.........det går ju aldrig att utesluta 🙂
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 13:32Jag kanske glömde att skriva det men jag har uppdaterat firmwaren.
Jag kanske glömde att skriva det men jag har uppdaterat firmwaren.
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 14:53Hur har du klockan inställd........alltså hur ofta "spelar den in" GPS-data?! Det går ju numera på 310:an att välja detta.............är bara en tanke..........med längre inspelningstid så är väl risken för fel större........?!
Hur har du klockan inställd........alltså hur ofta "spelar den in" GPS-data?! Det går ju numera på 310:an att välja detta.............är bara en tanke..........med längre inspelningstid så är väl risken för fel större........?!
Quote from Elias Engqvist on 2 July 2012, 16:03........................
........................