Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 16:06Jag får till och från avvikande rutter med min Garmin 310:a. Speciellt påtagligt är det vid löpning på 400m bana. Här är 2 exempel på hur det kan se ut. Varven blir "fasförskjutna" och start/stopp platsen är inte i närheten av varandra vilket dom borde va
Jag får till och från avvikande rutter med min Garmin 310:a. Speciellt påtagligt är det vid löpning på 400m bana. Här är 2 exempel på hur det kan se ut. Varven blir "fasförskjutna" och start/stopp platsen är inte i närheten av varandra vilket dom borde va
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 11:27Vid träning på bana är det ett välkänt faktum att GPS inte alltid är så bra. Detta gäller oavsett modell och märke och absolut inte enbart 310XT.
Sedan vet du ju hur långt ett varv är på en löpbana........så där kanske behovet av en GPS inte är så stort
Vid träning på bana är det ett välkänt faktum att GPS inte alltid är så bra. Detta gäller oavsett modell och märke och absolut inte enbart 310XT.
Sedan vet du ju hur långt ett varv är på en löpbana........så där kanske behovet av en GPS inte är så stort
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 12:01Till Garmins försvar, med bra satellittäckning fungerar det oftast väldigt bra.
Mitt spår från Skövde 6H, 50 varv i Boulongerskogen.
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=1376999
Den lilla avvikelsen på bortre långsidan är mitt "toaletträd"
Till Garmins försvar, med bra satellittäckning fungerar det oftast väldigt bra.
Mitt spår från Skövde 6H, 50 varv i Boulongerskogen.
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=1376999
Den lilla avvikelsen på bortre långsidan är mitt "toaletträd"
Quote from Elias Engqvist on 3 July 2012, 12:41David Fp skulle säkert ha sagt (om han kommit på det): "På löparbana behövs inte gps - man kan lika gärna använda en karta"
David Fp skulle säkert ha sagt (om han kommit på det): "På löparbana behövs inte gps - man kan lika gärna använda en karta"
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 12:32Har du provat med "smart recording" istället.
Har nämnt detta förut men nedanstående tävlingar är sprungna med smart recording istället för sekund registrering.
Göteborgsvarvet visar klocka 21270m (+0,8%)
På ett 10 000m lopp på bana som ju allmänt anses
Har du provat med "smart recording" istället.
Har nämnt detta förut men nedanstående tävlingar är sprungna med smart recording istället för sekund registrering.
Göteborgsvarvet visar klocka 21270m (+0,8%)
På ett 10 000m lopp på bana som ju allmänt anses
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 18:21Ruggigt stabil puls du hade Mattias...
Jag brukar också få den längden på Göteborgsvarvet alltså 21.2-21.3km. Som en tumregel verkar smartregistrering ge 10m/km för mycket. Det är inte säkert att sekundregistrering ger bättre resultat, det har jag inte k
Ruggigt stabil puls du hade Mattias...
Jag brukar också få den längden på Göteborgsvarvet alltså 21.2-21.3km. Som en tumregel verkar smartregistrering ge 10m/km för mycket. Det är inte säkert att sekundregistrering ger bättre resultat, det har jag inte k