Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har sedan i början av 2009 sprungit i princip alla träningspass med en Garmin 305:a. I höstas tog den in vatten, la av och jag fick en ny på garantin. Samma sak hände sedan i våras men då hade garantin gått ut och jag försökte köpa en ny men 305:an va

Ser helt klart ut som dålig mottagning, att fel satelliter använts, och att de ligger ogynnsamt. och att signalerna har studsat mot något.. Eller att GPS-systemet fick en glitch.

Var det runt 18:45 i tisdags?Någon annan som sprang i Delsjön då med GPS?

Men din kompis sprang TVÅ varv och fick samma fel båda varven? Det händer liksom bara inte...

EDIT: Det var viss intervaller, inte km, sorry...

Kan tillägga att jag sprang på samma ställe idag (lördag) som i exempel 1 med intervallerna och rutten var i princip exakt likadan. Dvs. om något var konstigt med satelliterna i tisdags så var det likadant idag.

Hur är topografin där, kan man misstänka att reflexer ifrån omgivningen ställer till det eftersom du får upprepat samma beteende på samma ställe som jag förstår det?

Edit korrigerade logi -> grafi.

Det är en sänka med en kant på östra sidan men borde inte påverka då jag sprungit många gånger tidigare där med 305:an utan några problem.
Sökte snabbt i träningsdagboken på pass där jag sprungit på 8:an och vikt vänster runt Lilla Delsjön och jämförde m

En stilla undran, bara, om du relativt nyligen har skaffat din klocka.......har du hunnit uppdatera din firmware?!
Det kanske inte borde spela någon roll........men men.........det går ju aldrig att utesluta 🙂

Jag kanske glömde att skriva det men jag har uppdaterat firmwaren.

Hur har du klockan inställd........alltså hur ofta "spelar den in" GPS-data?! Det går ju numera på 310:an att välja detta.............är bara en tanke..........med längre inspelningstid så är väl risken för fel större........?!

........................

12