Quote from Guest on 18 June 2012, 21:24Hej
Har fått konstiga pulsvärden på min Garmin 310xt den senaste tiden. På t.ex. dagens pass, 4 minuters intervaller, ligger min högsta puls på ca 170 slag/min. På de sista två intervallerna och under hela nedjoggen så ligger pulsen enligt klockan på öv
Hej
Har fått konstiga pulsvärden på min Garmin 310xt den senaste tiden. På t.ex. dagens pass, 4 minuters intervaller, ligger min högsta puls på ca 170 slag/min. På de sista två intervallerna och under hela nedjoggen så ligger pulsen enligt klockan på öv
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 21:34Sannolikt dåligt batteri eller glapp mellan tryckknapparna och elektroderna om du har den modell där själva sensorn/sändaren är det som håller ihop bandet med tryckknappar. Är det det senare och du har garanti på klockan får du kontakta Garmin via det stä
Sannolikt dåligt batteri eller glapp mellan tryckknapparna och elektroderna om du har den modell där själva sensorn/sändaren är det som håller ihop bandet med tryckknappar. Är det det senare och du har garanti på klockan får du kontakta Garmin via det stä
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 21:39Ok
Då testar jag nya batterier först och funkar det inte får Runners Store ordna nytt pulsband .... nästan så det andra alternativet låter lite bättre 🙂
Tack för det snabba svaret.
Ok
Då testar jag nya batterier först och funkar det inte får Runners Store ordna nytt pulsband .... nästan så det andra alternativet låter lite bättre 🙂
Tack för det snabba svaret.
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 21:56P-A; Den nya typen ÄR en mycket bättre och pålitligare konstruktion
P-A; Den nya typen ÄR en mycket bättre och pålitligare konstruktion
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 00:58På det nyaste pulsbandet kan det även där bli glapp i tryckknapparna, särskilt om de börjar rosta pga ymnig svettning.
På det nyaste pulsbandet kan det även där bli glapp i tryckknapparna, särskilt om de börjar rosta pga ymnig svettning.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 21:10Klockan fick åka till Garmin och den kom tillbaka med det nya pulsbandet. På de pass som nya bandet använts så fungerar pulsmätningen alldeles utmärkt.
Klockan fick åka till Garmin och den kom tillbaka med det nya pulsbandet. På de pass som nya bandet använts så fungerar pulsmätningen alldeles utmärkt.
Quote from Tini Kjellin on 24 August 2012, 23:42Jag har en Forerunner 610 med det nya pulsbandet men får ändå konstiga värden på maxpuls. Normalt fel är att den visar en maxpuls på nära eller över 200 bpm inom de första 50 metrarna av ett löppass. Nu senast loggade den en puls på 234bpm under uppvärmni
Jag har en Forerunner 610 med det nya pulsbandet men får ändå konstiga värden på maxpuls. Normalt fel är att den visar en maxpuls på nära eller över 200 bpm inom de första 50 metrarna av ett löppass. Nu senast loggade den en puls på 234bpm under uppvärmni
Quote from Funbeat user on 25 August 2012, 08:37Gå till apoteket och fråga efter blågel. Det gjorde en markant förbättring för mig med gamla modellen.
Gå till apoteket och fråga efter blågel. Det gjorde en markant förbättring för mig med gamla modellen.
Quote from Funbeat user on 25 August 2012, 09:13Jepp! Ett tunt lager Blågel på ytorna mot huden gör underverk. Tuben räcker en evighet och lite till...
Jepp! Ett tunt lager Blågel på ytorna mot huden gör underverk. Tuben räcker en evighet och lite till...
Quote from Funbeat user on 25 August 2012, 09:13Det brukar räcka att fukta elektroderna. Det låter som att du har kontaktproblem innan svettningen kommit igång. Gel löser det förstås, men är kanske lite omständligt.
Det brukar räcka att fukta elektroderna. Det låter som att du har kontaktproblem innan svettningen kommit igång. Gel löser det förstås, men är kanske lite omständligt.