Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Felmeddelande-Serverfel????
Jag har vid överföring till Garmin Connect råkat ut för att den laddar över träningspasset och tar bort det från klockan men sen inte laddar ner i sammanställningen. Jag får felmeddelande att det är serverfel.
Känns det igen??

Återigen: Hastighet uttryckt i tempo är intuitivt och lätträknat på när man springer men blir fel i diagram eftersom värdet går mot oändligheten när hastigheten går mot noll. Det spelar ingen roll hur fina filter man stoppar in, diagram med löpning i orde

För att återvända till ursprungsfrågan så beror troligen luckorna i diagrammen på att 310:an lagrar tcx-filerna lite annorlunda än tidigare klockor:

Hos 405:a innehåller varje trackpoint fullständig information:

2

Hej! Skulle gärna vilja om problemet med diagrammen från 310XT är något som Olle kommer att ta tag i?

Ja, det ska lösas. Men det kan nog tyvärr dröja ytterligare några veckor är jag rädd. Jag ber om ursäkt för att det tar sådan tid.

Trevligt o se att du har för avsikt att försöka fixa det, sånt värmer såhär i kylan..

Tack för svaret, Olle. Det viktiga är att det är på gång. Du ska veta att det uppskattas!

Nu har äntligen en bättre tolkning av datat fixats till. Den nya funktionen interpolerar (gissar) mellanliggande värden i hastighetskurvorna och det gör att de blir mindre hackiga.

Mina pulskurvor ser fortfarande helt sjuka ut - se på t.ex. http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=7921023&ShowChart=yes utjämning ingen. Rena rama sågtanden! Det ser ut som att det oftast är runt 2 min mellan samples.

Jag är inte alls säker

Ledsen, men pulskurvorna har ännu inte fått den nya interpoleringsfunktionen.