Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bytte nyligen till Iphone 7 från Iphone 5 och nu visar appen felvärden på distansen. Den redovisar för lång sträcka med flera hundra meter (300-400 m) Har även kollat mot andra telefoner, andra appar samt kända distansvärden och helt klart visar appen fel

Vilken app använder du och hur ser kartan på rutten ut jämfört med hur du verkligen sprang?

Funbeat-appen. Verkligheten och appens karta ser ut att stämma rimligt (även i jämförelse med spåranläggningens officiella karta) Inte helt lätt att utröna exakt.

Det är ett känt fel i iPhone 7. Verkar som hårdvarufel i många av iPhone 7. Jag har samma fel men väntar med att byta tills jag vet att det verkligen är fixat.

Det kan ju vara betydlig mer telefoner än de tror som verkligen har problemet iom att det är m

Min iPhone 7 är också helt värdelös gällande gps:en. Otroligt tråkigt när man använder den 3-5 gånger per vecka och sedan måste dubbelkolla hur mycket fel den visade varje gång. Jag använder iSmoothRun och där kom en uppdatering häromdagen som gjorde någo

(t-) för min nya iPhone 7. Stor missvisning på morgonens jogg (ca +10% på en milrunda).

Min gamla iPhone 6 hade fantastiskt snabb och exakt GPS.

I båda fallen har jag kört med funbeat-appen och trådlösa nätverket aktiverat.