Quote from Guest on 10 August 2011, 22:21Tänkte springa långa intervaller imorgon (1000m) någonstans i asfaltparadiset Göteborg. Har ni något extra fint ställe som rekommenderas? Platt och asfalt skall det vara. Helst inga korsningar med bilar eller så.
Funderar på att köra längs Lundbyleden me
Tänkte springa långa intervaller imorgon (1000m) någonstans i asfaltparadiset Göteborg. Har ni något extra fint ställe som rekommenderas? Platt och asfalt skall det vara. Helst inga korsningar med bilar eller så.
Funderar på att köra längs Lundbyleden me
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 22:31Jag har sprungit många tusingar på Kruthusgatan. Särskilt bildskönt är det kanske inte, men väl hyggligt avskiljt. Och så tvingas man lyfta steget lite bortåt Centralen.
Jag har sprungit många tusingar på Kruthusgatan. Särskilt bildskönt är det kanske inte, men väl hyggligt avskiljt. Och så tvingas man lyfta steget lite bortåt Centralen.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 23:09Cykelbanan längs Kvillebäcken norr om Minelundsvägen. Platt, asfalt, rak, inga korsningar av betydelse, och mer än en kilometer lång. Söder om Minelundsvägen går även samma cykelbana ner mot Hjalmar Brantingsgatan, men där finns en vägövergång vid Färgfab
Cykelbanan längs Kvillebäcken norr om Minelundsvägen. Platt, asfalt, rak, inga korsningar av betydelse, och mer än en kilometer lång. Söder om Minelundsvägen går även samma cykelbana ner mot Hjalmar Brantingsgatan, men där finns en vägövergång vid Färgfab
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 08:35Cykel och promenadvägen som går längs med Dysiksgatan är fin, rak och endast en bilväg som korsar.
Cykelvägen sträcker sig hela vägen från Eketrägatan men efter StålhandskegatanBräckevägen är den finaste sträckan.
Cykel och promenadvägen som går längs med Dysiksgatan är fin, rak och endast en bilväg som korsar.
Cykelvägen sträcker sig hela vägen från Eketrägatan men efter StålhandskegatanBräckevägen är den finaste sträckan.
Quote from Fredric Lagerström on 11 August 2011, 14:57En helt rak och platt sträcka är ju cykel/gångbanan norrut från GP-huset vid Tingstadsmotet mot Backadalsmotet. Den är inte fin men rak och platt är den, gott och väl en km.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=72a10487e53b431c92b95816f13f8479.
En helt rak och platt sträcka är ju cykel/gångbanan norrut från GP-huset vid Tingstadsmotet mot Backadalsmotet. Den är inte fin men rak och platt är den, gott och väl en km.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=72a10487e53b431c92b95816f13f8479.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 23:10Det blev längs Kvillebäcken, platt och rakt. Inte världens vackraste, men det funkade, då jag ändå skulle till Biltema. Luktade rökt korv bitvis, finns det chark där?
Tack för alla tips!
Det blev längs Kvillebäcken, platt och rakt. Inte världens vackraste, men det funkade, då jag ändå skulle till Biltema. Luktade rökt korv bitvis, finns det chark där?
Tack för alla tips!
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 00:52Kul att du fick användning för mitt tips. Har bara cyklat på den cykelbanan, men som sagt vill man göra backlösa långintervaller passar den nog utmärkt. Men några bedårande utsikter finns inte, men å andra sidan skall väl blicken vara riktad framåt.
Fick
Kul att du fick användning för mitt tips. Har bara cyklat på den cykelbanan, men som sagt vill man göra backlösa långintervaller passar den nog utmärkt. Men några bedårande utsikter finns inte, men å andra sidan skall väl blicken vara riktad framåt.
Fick
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 09:15Haha, tack Stefan. Luktade lite VÄL mycket på sista intervallen, var nog därölr det gick trögt. 😉
Haha, tack Stefan. Luktade lite VÄL mycket på sista intervallen, var nog därölr det gick trögt. 😉
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 23:34Hej Magnus!
Om du tar dej längre ut på landet, på Hisingen, så rekomenderar jag Holmvägen. Från början av den i närheten av Tuve kyrka och till infarten till Stora Holms Halkbana är knappt 1200m, nästan helt platt och rakt! Se karta!Hälsa frugan, hör gä
Hej Magnus!
Om du tar dej längre ut på landet, på Hisingen, så rekomenderar jag Holmvägen. Från början av den i närheten av Tuve kyrka och till infarten till Stora Holms Halkbana är knappt 1200m, nästan helt platt och rakt! Se karta!
Hälsa frugan, hör gä
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 02:27Ja det är det samma när det gäller gatukök, de har en tendens att skicka ut sitt matos i omgivningen, troligen för att locka hungriga kunder. Det är samma effekt när man springer på Säröbanan. Gyllene Korven i Askim (jo den heter så) känns på långt håll d
Ja det är det samma när det gäller gatukök, de har en tendens att skicka ut sitt matos i omgivningen, troligen för att locka hungriga kunder. Det är samma effekt när man springer på Säröbanan. Gyllene Korven i Askim (jo den heter så) känns på långt håll d