Quote from Guest on 29 December 2011, 17:08Är det någon här på funbeat som använder denna simklocka?
Fungerar den väl?
Positivt med klockan?
Har hört andra simklockor som inte riktigt hängt med vid vändningar i vattnet (längder fallit bort), har denna klocka samma problem?
Negativt med klockan?
Är det någon här på funbeat som använder denna simklocka?
Fungerar den väl?
Positivt med klockan?
Har hört andra simklockor som inte riktigt hängt med vid vändningar i vattnet (längder fallit bort), har denna klocka samma problem?
Negativt med klockan?
Quote from Funbeat user on 29 December 2011, 17:18Hej
Har kört denna i några månader nu. Funderade på vilken man skulle köpa Poolmate eller denna, valde Finis eftersom den är "integrerad" med RunKeeper, funkar MEN dom skickar bara över en summering, mycket besviken.
Jag har haft lite problem, en låsning
Hej
Har kört denna i några månader nu. Funderade på vilken man skulle köpa Poolmate eller denna, valde Finis eftersom den är "integrerad" med RunKeeper, funkar MEN dom skickar bara över en summering, mycket besviken.
Jag har haft lite problem, en låsning
Quote from Funbeat user on 29 December 2011, 17:46Det var just Poolmate jag syftade till, som hade "tappat" längder... så valet var nog bra Hans. Vore kul om du vill skriva och berätta hur din upplevelse är efter nästa test. Räknar den armtag/längd el meter rätt då? Stämmer inte tiderna el hur menade du?
Det var just Poolmate jag syftade till, som hade "tappat" längder... så valet var nog bra Hans. Vore kul om du vill skriva och berätta hur din upplevelse är efter nästa test. Räknar den armtag/längd el meter rätt då? Stämmer inte tiderna el hur menade du?
Quote from Funbeat user on 29 December 2011, 20:42Min serie enligt Swinsense börjar med 64, 63, 62, 65, inte någon under 60s
Lägger man ihop alla längder blir tiden över 30min, är tempot exakt 60s/50m hamnar man på 30min. Nu räknade jag längderna så det var verkligen 1500m.
Summering från Swinsense:
Deta
Min serie enligt Swinsense börjar med 64, 63, 62, 65, inte någon under 60s
Lägger man ihop alla längder blir tiden över 30min, är tempot exakt 60s/50m hamnar man på 30min. Nu räknade jag längderna så det var verkligen 1500m.
Summering från Swinsense:
Deta
Quote from Funbeat user on 29 December 2011, 20:46Jadu... verkar ju lite skumt det där... Jag tittade på hela denna instruktions film om swimsense klockan... där visar han att armtag/längd är med ena armen, så dom 20-21 armtag/50m han tar, är alltså 40-42 armtag/längd...
Länk: http://www.youtube.com/wat
Jadu... verkar ju lite skumt det där... Jag tittade på hela denna instruktions film om swimsense klockan... där visar han att armtag/längd är med ena armen, så dom 20-21 armtag/50m han tar, är alltså 40-42 armtag/längd...
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 08:27FYI så använder jag Poolmate och har inga problem med att den tappar längder. Har haft den i ett drygt år (simmar ca 3ggr vecka) och jag tror den missat en längd vid 2-3 tillfällen under den tiden. Dessa gånger har det förmodligen berott på att jag har si
FYI så använder jag Poolmate och har inga problem med att den tappar längder. Har haft den i ett drygt år (simmar ca 3ggr vecka) och jag tror den missat en längd vid 2-3 tillfällen under den tiden. Dessa gånger har det förmodligen berott på att jag har si
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 18:57Samma i dag, provade med att stänga av iiM men det blev likadant.
http://www.finisinc.com/blog/helpful-product-info/now-availible-swimsense®-iim
På något vis så verkar klockan tro att jag har vänt tidigare så att vissa längder
blir delade i två delar. Räk
Samma i dag, provade med att stänga av iiM men det blev likadant.
http://www.finisinc.com/blog/helpful-product-info/now-availible-swimsense®-iim
På något vis så verkar klockan tro att jag har vänt tidigare så att vissa längder
blir delade i två delar. Räk
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 22:55Jag har länge funderat på om man kan bygga nån slags vattentåligt räkneverk som man sätter på bassängkanten som styrs med ett fingerpet eller så. Det är ju uppenbarligen fler än jag som inte alltid orkar räkna längderna.
Jag har länge funderat på om man kan bygga nån slags vattentåligt räkneverk som man sätter på bassängkanten som styrs med ett fingerpet eller så. Det är ju uppenbarligen fler än jag som inte alltid orkar räkna längderna.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 00:47Efter många om och men... fick det bli den billigare varianten. En Finis Tempo Trainer Pro. Nu jagar vi schysst tempo istället för schyssta tider =)
Efter många om och men... fick det bli den billigare varianten. En Finis Tempo Trainer Pro. Nu jagar vi schysst tempo istället för schyssta tider =)
Quote from Elias Engqvist on 3 January 2012, 15:25Maria T - det finns - tex denna: http://swimshop.klubbensport.se/Avdelinger/Swimshopse/Klockor_MP3_pulsm%C3%A4tare/Tidtagarur/Lap-Track-UV-l%C3%A4ngdr%C3%A4knare--klocka-Finis-TI092-p0000045871.aspx?NoMoreRedirect=1
Maria T - det finns - tex denna: http://swimshop.klubbensport.se/Avdelinger/Swimshopse/Klockor_MP3_pulsm%C3%A4tare/Tidtagarur/Lap-Track-UV-l%C3%A4ngdr%C3%A4knare--klocka-Finis-TI092-p0000045871.aspx?NoMoreRedirect=1