Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFinns en sådan cykel?
You need to log in to create posts and topics.

Jag säger inte att jag ska köpa en ny cykel, för det ska jag inte. Inte nu i alla fall. Men kanske i framtiden. Idag har jag en citybike (eller snarare två eftersom jag helst använder min mans). Min är 5-växlad och hans är 4-växlad.

En sådan här cykel sk

Det är nog bäst att du förtydligar punkten "inte alltför dyr".

Okej, vi stryker den punkten, för mina önskemål kanske inte är realistiska? Men inte vet jag, 6-7000:-, kanske?

Jag ska ju som sagt var inte köpa någon cykel nu, jag fantiserar bara lite och förbereder mig.l

Finns ganska mycket redan inom den budgeten under denna tråd: Köp av första cykel.

Sorry, den cykeln finns nog inte. Snabba cyklar är lätta och inte så tåliga, då räcker det inte med att låsa upp som total service mängd..

Okej, ska kolla den tråden. Tack!

Hm, så cykelvärldens svar på mejeriets mellanmjölk finns alltså inte? Attans.

Mnja, "snabb" och "snabbare" är ju två helt skilda saker. Det mesta nytt är sannolikt snabbare än en gammal 4-växlad. Jag skulle hålla utkik efter en cykel med Shimanos Alfine-grupp när nu de kommer ut i normala butiker.

Nishiki (nishiki.se) har två racerhybrider (varav en i dammodell) samt flera cityhybrider för under 7000 kr.

Ha, jag skulle just ställa en fråga om vad man kallar en sådan cykel som jag vill ha, då jag gick in på http://www.nishiki.se och hittade ordet "caféracer". Det var nu en beteckning som tilltalade mig!

Men jag kan fråga ändå: Vad skulle man kalla en sådan cykel

>Men jag kan fråga ändå: Vad skulle man kalla en sådan cykel som jag vill ha?

Drömcykeln 😉