Quote from Guest on 12 January 2015, 02:21Jag är sugen på program på datorn för att lagra all min träning. Springer lite, cyklar desto mer. Har en 310xt, loggar både på GC och funbeat men vill kunna nörda ner ordentligt i siffror och grafer. =) Vill ha bra feedback på min träning, stressnivåer oc
Jag är sugen på program på datorn för att lagra all min träning. Springer lite, cyklar desto mer. Har en 310xt, loggar både på GC och funbeat men vill kunna nörda ner ordentligt i siffror och grafer. =) Vill ha bra feedback på min träning, stressnivåer oc
Quote from Funbeat user on 12 January 2015, 02:31Strava verkar rätt fokuserat mot cyklister, även om jag tycker den funkar bra för löpning också. Deras segment är en kul grej!
Strava verkar rätt fokuserat mot cyklister, även om jag tycker den funkar bra för löpning också. Deras segment är en kul grej!
Quote from Funbeat user on 12 January 2015, 08:17Tack för tips. Ska kolla in Strava också.
Kom på en till Nice-to-have-feature. Det vore trevligt att ha all historik samlad på samma ställe. För att använda analys i Firstbeat måste datat vara R-R, är det ändå möjligt att importera gamla pass från funbea
Tack för tips. Ska kolla in Strava också.
Kom på en till Nice-to-have-feature. Det vore trevligt att ha all historik samlad på samma ställe. För att använda analys i Firstbeat måste datat vara R-R, är det ändå möjligt att importera gamla pass från funbea
Quote from Lars Mörrby on 12 January 2015, 09:15Jag har kört Firstbeat i drygt 5 år. Skaffade den eftersom den är duktig på att analysera pulsdatat. Den kollar på rådata (R-R) och fattar om en pulstopp är riktig eller bara en störning..
Den har också en trevlig coachfunktion.
Däremot finns inget stöd f
Jag har kört Firstbeat i drygt 5 år. Skaffade den eftersom den är duktig på att analysera pulsdatat. Den kollar på rådata (R-R) och fattar om en pulstopp är riktig eller bara en störning..
Den har också en trevlig coachfunktion.
Däremot finns inget stöd f
Quote from Funbeat user on 12 January 2015, 12:24Tack för svar Börje! Anade att en kommentar skulle komma från dig. 😉
Just rådatahanteringen och coachfunktioner var det som gjorde att jag fick upp ögonen för FBA. Stöd för kartor är inget jag tror jag kommer sakna, men vad menar du med att Firstbeat in
Tack för svar Börje! Anade att en kommentar skulle komma från dig. 😉
Just rådatahanteringen och coachfunktioner var det som gjorde att jag fick upp ögonen för FBA. Stöd för kartor är inget jag tror jag kommer sakna, men vad menar du med att Firstbeat in
Quote from Lars Mörrby on 12 January 2015, 13:13Jag har en Ambit 2, så allt mitt data laddas upp till movescount.
Athlete kan inte ladda ner data från movescount om det inte innehåller pulsdata.
När det gäller kadens och höjddata så finns det väl, men det finns inga avancerade analysfunktioner.Det s
Jag har en Ambit 2, så allt mitt data laddas upp till movescount.
Athlete kan inte ladda ner data från movescount om det inte innehåller pulsdata.
När det gäller kadens och höjddata så finns det väl, men det finns inga avancerade analysfunktioner.
Det s
Quote from Lars Mörrby on 12 January 2015, 13:16Kanske ska tillägga att jag manuellt lägger in mina pass som jag inte har pulsdata för i Firstbeat Athlete, tex styrketräning och simning, mest för att jag ska ha lite koll när jag tittar på mina löppass. Det är ju en viss skillnad om man har vilat eller
Kanske ska tillägga att jag manuellt lägger in mina pass som jag inte har pulsdata för i Firstbeat Athlete, tex styrketräning och simning, mest för att jag ska ha lite koll när jag tittar på mina löppass. Det är ju en viss skillnad om man har vilat eller
Quote from Funbeat user on 12 January 2015, 14:28Får nog ta och ladda hem en trialversion och laborera så mycket jag kan under två veckor. Såg att Sporttracks också hade en trialversion. Lär hinna bli en del data då Tour of Sufferlandria drar igång snart. =). Ska bli intressant att se om 310xt levererar
Får nog ta och ladda hem en trialversion och laborera så mycket jag kan under två veckor. Såg att Sporttracks också hade en trialversion. Lär hinna bli en del data då Tour of Sufferlandria drar igång snart. =). Ska bli intressant att se om 310xt levererar
Quote from Lars Mörrby on 12 January 2015, 16:11Förhoppningsvis finns ett verktyg som gör allt man vill om 5 år.
Är du intresserad av tränings-nerd grejer så kan du ju kika på ithlete (http://myithlete.com/) och Dnafit (www.dnafit.com)
Sedan hade ju Firstbeat Sports varit kul, men 999Euro för en perm
Förhoppningsvis finns ett verktyg som gör allt man vill om 5 år.
Är du intresserad av tränings-nerd grejer så kan du ju kika på ithlete (http://myithlete.com/) och Dnafit (www.dnafit.com)
Sedan hade ju Firstbeat Sports varit kul, men 999Euro för en perm
Quote from Funbeat user on 12 January 2015, 20:31Jag kör Sporttracks. Är nöjd, men är nog lång ifrån en avancerad användare. Ville mest säga att tillverkaren verkar vara mer intresserad att fokusera på deras web/molnvariant nuförtiden (56$ typ i månaden istället för engånggsköp). FYI...
Jag kör Sporttracks. Är nöjd, men är nog lång ifrån en avancerad användare. Ville mest säga att tillverkaren verkar vara mer intresserad att fokusera på deras web/molnvariant nuförtiden (56$ typ i månaden istället för engånggsköp). FYI...