Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFit-filer från Wahoo?
You need to log in to create posts and topics.

Går det inte att fixa så att man importera från Wahoo elemnt eller dess fit-filer? De måste vara väldigt lika Garmins filer för de går att importera till Garmin Connect men de följer inte med till funbeat när man synkar mot Connect.

Hej!

Tack för input!

Vi ska titta på vad som händer med dessa filer i Garmin Connect. Generellt importeras allt därifrån, men tydligen då inte dessa filer.

Med vänlig hälsning,

Jonathan

Säg till om ni behöver en fil att kika på. De jag har är från Elemnt Bolt om man ska vara exakt.

hej,
Är oxå intrseerad av wahooo stöd, från fil eller gps:en då.

garmin connect är totalt ointressant, har recis raderat alla mina data där då..

För övrigt har ju garmin .fit format.
Inte så intressant att vara premium medlem om inte en såm här ganska rudimantär sak funkar.

När kan man importera .fit filer direkt från Wahoo gps ?

Det går bra att importera fit-filer som jag exporterat från Zwift. Jag testade nyss, det fungerar. Samma metod borde väl fungera även för Wahoo fit-filer. Använd importfunktionen på funbeat Hem sidan.

Filer (.fit) från Wahoo Elemnt Roam går ej att importera.
Däremot går det bra att importera motsvarande filer från Wahoo Elemnt Mini.

Jag har skickat exempel på filer som ej fungerar till support@funbeat.se

Det finns tydligen flera versioner av Fit-filer läste jag nånstans. Det skulle nog förklara varför det fungerar ibland och ibland inte.

Jag har helt slutat använda Funbeat nu. Nu var jag inne för att kolla lite gamla data inför CV. Tråkigt att de inte f