Quote from Guest on 8 March 2013, 19:47Jag tänkte försöka komma igång igen efter att ha fött barn (kejsarsnitt) för ett par månader sedan. Tänkte börja lugnt då jag tränade dåligt under graviditeten och kommer att komplettera löpningen med träningsprogram utformade just för nyblivna mammor. Fö
Jag tänkte försöka komma igång igen efter att ha fött barn (kejsarsnitt) för ett par månader sedan. Tänkte börja lugnt då jag tränade dåligt under graviditeten och kommer att komplettera löpningen med träningsprogram utformade just för nyblivna mammor. Fö
Quote from Elias Engqvist on 8 March 2013, 19:57Ska du testa detta: http://www.youtube.com/watch?v=cWc7ZMZY97o
Ska du testa detta: http://www.youtube.com/watch?v=cWc7ZMZY97o
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 20:22Jag köpte min på en vanlig sportaffär, troligtvis intersport. Använder den bara för magövningar, men den funkar hur bra som helst! Jag tror inte att den var den dyraste heller. Casall är märket.
Jag köpte min på en vanlig sportaffär, troligtvis intersport. Använder den bara för magövningar, men den funkar hur bra som helst! Jag tror inte att den var den dyraste heller. Casall är märket.
Quote from Magnus Gelang on 8 March 2013, 21:29En boll är en boll tänker jag då. Kan väl inte finnas så många olika kvaliteter på det? Jag köpte till mina döttrar i julklapp, jag köpte på Clas Ohlsson.
En boll är en boll tänker jag då. Kan väl inte finnas så många olika kvaliteter på det? Jag köpte till mina döttrar i julklapp, jag köpte på Clas Ohlsson.
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 21:53Ja, hightech är det ju inte direkt 😉
Den rätta frågan kanske hade varit - är det några bollar man borde undvika av någon anledning?
Ja, hightech är det ju inte direkt 😉
Den rätta frågan kanske hade varit - är det några bollar man borde undvika av någon anledning?
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 21:56Christer - jag får nog vänta ett tag med den där övningen 😀
Christer - jag får nog vänta ett tag med den där övningen 😀
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 23:03"Fitnessboll / Pilatesboll" under "Löpning"? Skulle det inte passa bättre under "Styrketräning"? Nej, förresten, det verkar inte passa riktigt där heller.
"Fitnessboll / Pilatesboll" under "Löpning"? Skulle det inte passa bättre under "Styrketräning"? Nej, förresten, det verkar inte passa riktigt där heller.
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 10:26Lina J,
Det är definitivt skillnad på bollar och bollar! Bobathbollarna du hittar på exvis sjukgymnastmottagningar och gym håller luften bra och går att pumpa hårt. Det finns även bollar framtagna för att vara "säkra" vid punktering, dvs luften ska pysa u
Lina J,
Det är definitivt skillnad på bollar och bollar! Bobathbollarna du hittar på exvis sjukgymnastmottagningar och gym håller luften bra och går att pumpa hårt. Det finns även bollar framtagna för att vara "säkra" vid punktering, dvs luften ska pysa u
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 16:08Hej! En sak att tänka på vid bollköp är också att det finns olika storlekar som passar olika långa personer. Det är inget mystiskt egentligen, om en 2 m lång man ska ha samma nytta av en fitnessboll som en kvinna på 1,65 så behöver han en något större bol
Hej! En sak att tänka på vid bollköp är också att det finns olika storlekar som passar olika långa personer. Det är inget mystiskt egentligen, om en 2 m lång man ska ha samma nytta av en fitnessboll som en kvinna på 1,65 så behöver han en något större bol
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 14:01Jag köpte först en boll på Stadium, deras eget märke (soc?). Den var helt värdelös eftersom det inte ens gick att blåsa upp ens med de nipplar som följde med. Jag lämnade tillbaka den nästa dag. Istället beställde jag en boll av märket Sissel från http://
Jag köpte först en boll på Stadium, deras eget märke (soc?). Den var helt värdelös eftersom det inte ens gick att blåsa upp ens med de nipplar som följde med. Jag lämnade tillbaka den nästa dag. Istället beställde jag en boll av märket Sissel från http://