Quote from Guest on 7 June 2009, 20:40Jag är ny på sidan och gillar den skarpt! Härligt med inspirerande människor som trots helt olika träningsnivåer peppar och tipsar.
Jag har en önskan om att klara milen under timmen. Jag sprang lidingtjejlopp i höstas på 1.15 men då gick jag upp för alla
Jag är ny på sidan och gillar den skarpt! Härligt med inspirerande människor som trots helt olika träningsnivåer peppar och tipsar.
Jag har en önskan om att klara milen under timmen. Jag sprang lidingtjejlopp i höstas på 1.15 men då gick jag upp för alla
Quote from Galderma Fritidsförening on 7 June 2009, 20:50Hej Jennie
Först och främst, välkommen till Funbeat!På Marathon.se har de bra träningsprogram tycker jag.
Här är en länk till ett program som det står är för tjejmilen, men det går ju bra med vilken mil som helst. 🙂
www.marathon.se//news/home_tjej
Hej Jennie
Först och främst, välkommen till Funbeat!
På Marathon.se har de bra träningsprogram tycker jag.
Här är en länk till ett program som det står är för tjejmilen, men det går ju bra med vilken mil som helst. 🙂
http://www.marathon.se//news/home_tjej
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 21:06Tack för responsen!
Vilken bra sida du tipsade om. Nu är jag super inspirerad att fixa detta. fortsättning följer...
Tack för responsen!
Vilken bra sida du tipsade om. Nu är jag super inspirerad att fixa detta. fortsättning följer...
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 21:10Och träningsprogram som man kan kopiera.
http://www.funbeat.se/programs/
Och träningsprogram som man kan kopiera.
http://www.funbeat.se/programs/
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 23:42Måndag: Vila eller löpstyrketräning 20-30 min.
Tisdag: Snabbdistans 6-10 km.
Onsdag: Vila eller kort (15 min) löpskolning.
Torsdag: Intervaller (gärna i backe då och då), ömsom korta och långa varannan vecka.
Fredag: Vila.
Lördag: Långpass, 12-16 km.
Sönd
Måndag: Vila eller löpstyrketräning 20-30 min.
Tisdag: Snabbdistans 6-10 km.
Onsdag: Vila eller kort (15 min) löpskolning.
Torsdag: Intervaller (gärna i backe då och då), ömsom korta och långa varannan vecka.
Fredag: Vila.
Lördag: Långpass, 12-16 km.
Sönd
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 10:25Vad innebär löpstyrketräning? Vilka muskelgrupper tränar man då och är de speciella övningar man bör göra?
Vad innebär löpstyrketräning? Vilka muskelgrupper tränar man då och är de speciella övningar man bör göra?
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 11:46Löpstyrketräning är styrketräning med kroppsvikten som vikt (för det mesta), och med många repetitioner i varje set. Övningarna koncentrerar sig överlag på core (mage, rygg) samt ben (vader, bakre lårmuskeln, balansövningar, främre lårmuskeln), och stuss.
Löpstyrketräning är styrketräning med kroppsvikten som vikt (för det mesta), och med många repetitioner i varje set. Övningarna koncentrerar sig överlag på core (mage, rygg) samt ben (vader, bakre lårmuskeln, balansövningar, främre lårmuskeln), och stuss.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 21:05Jennie.....läs i trådarna å glöm för faan inte SKRATTMUSKLERNA...Hehehe:D:D
Jennie.....läs i trådarna å glöm för faan inte SKRATTMUSKLERNA...Hehehe:D:D