Quote from Guest on 18 August 2010, 18:16Är jättenyfiken på hur vissa fick ner sin packning till 5-6 kg så dela gärna med er av era packlistor, vad hade ni för rygga osv?
Är jättenyfiken på hur vissa fick ner sin packning till 5-6 kg så dela gärna med er av era packlistor, vad hade ni för rygga osv?
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 18:26Jag genomförde loppet 2009 på tiden 21h 56 min och min väska vägde drygt 5 kg vid start. Packningen bestod av:
- litet gasolkök
- mat (tre måltider frystorkat, en påse med mackor, mjukost, en massa godis samt några energi kakor).
- varm tröja
- goretex s
Jag genomförde loppet 2009 på tiden 21h 56 min och min väska vägde drygt 5 kg vid start. Packningen bestod av:
- litet gasolkök
- mat (tre måltider frystorkat, en påse med mackor, mjukost, en massa godis samt några energi kakor).
- varm tröja
- goretex s
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 13:23Jag löpte i år (skadade mig efter 2,5 mil och tiden blev då tyvärr 26 h) och gick det under 24 h för ett år sedan.
Min packlista för i år:
¤ karta + kompass
¤ Liggunderlag: Thermarest (3/4 längd)
¤ Sovsäck: haglöfs lim 100
¤ Tält: Hilleberg Akto (utan inn
Jag löpte i år (skadade mig efter 2,5 mil och tiden blev då tyvärr 26 h) och gick det under 24 h för ett år sedan.
Min packlista för i år:
¤ karta + kompass
¤ Liggunderlag: Thermarest (3/4 längd)
¤ Sovsäck: haglöfs lim 100
¤ Tält: Hilleberg Akto (utan inn
Quote from Marléne Lönnqvist on 21 August 2010, 22:49@Markus: I år hade vi krav på obligatorisk packning. Att komma ner i vikt utan tält mm är inte så svårt.
@Marcus: Kul att se att det går att få ner allt. Skall jämföra dina pryttlar med mina. Bara min rygga väger 1500 g så redan där borde jag kunna kapa
@Markus: I år hade vi krav på obligatorisk packning. Att komma ner i vikt utan tält mm är inte så svårt.
@Marcus: Kul att se att det går att få ner allt. Skall jämföra dina pryttlar med mina. Bara min rygga väger 1500 g så redan där borde jag kunna kapa
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 23:39Imponerande att klara sig under 6 kg när även tält, sovsäck samt liggunderlag ingår. (t+)
Ser att de snabbaste sprang på under 14h trots dessa nya krav. Hur hårda var kontrollerna på att det var funktionsdugliga grejer man släpade med? Var man tvungen at
Imponerande att klara sig under 6 kg när även tält, sovsäck samt liggunderlag ingår. (t+)
Ser att de snabbaste sprang på under 14h trots dessa nya krav. Hur hårda var kontrollerna på att det var funktionsdugliga grejer man släpade med? Var man tvungen at
Quote from ellen olsson on 22 August 2010, 00:30Markus: Det är inte alltför svårt att komma ner under 4kg om man ser över sin packning ordentligt.
http://www.fjaderlatt.se/
Markus: Det är inte alltför svårt att komma ner under 4kg om man ser över sin packning ordentligt.
http://www.fjaderlatt.se/
Quote from ellen olsson on 22 August 2010, 00:50Vi hade ganska precis 4kg var inklusive mat på KIMM/OMM för ett antal år sedan. Som liggunderlag så hade vi varsin Balloonbed. http://www.balloonbed.com/
Vad gäller tält så ligger Terra Nova Laser Competition bra till med sina 960g, men det finns lättare.
Vi hade ganska precis 4kg var inklusive mat på KIMM/OMM för ett antal år sedan. Som liggunderlag så hade vi varsin Balloonbed. http://www.balloonbed.com/
Vad gäller tält så ligger Terra Nova Laser Competition bra till med sina 960g, men det finns lättare.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 00:59Okej inte illa (t+). Verkar vara ännu hårdare utrustningskrav där.
Okej inte illa (t+). Verkar vara ännu hårdare utrustningskrav där.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 07:42Detta hade jag på ryggen:
- Ryggsäck: Litepac
- Karta & kompass
- Liggunderlag : något gammalt ifrån 70talet, klippt ca:10x75x30mm
- Sovsäck: Western Mountaineering - HighLite
- Vindsäck: Lifesystems - Thermalbag
- Kök: Optimus - Terra Weekend HE 0,95L
Detta hade jag på ryggen:
- Ryggsäck: Litepac
- Karta & kompass
- Liggunderlag : något gammalt ifrån 70talet, klippt ca:10x75x30mm
- Sovsäck: Western Mountaineering - HighLite