Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarFjäråsloppet
You need to log in to create posts and topics.

12

11 km naturskön löpning i Fjärås, söder om Kungsbacka.
Start Fjärås Fritidscenter 13.00. Anmälan på plats!

Hmm...är detta ett lopp eller ett träningspass? (eller bådadera:-))

Det är ett lopp! =) fast det brukar inte vara så många startande... har sprungit det två år, förra året var det fjorton med, så... Dom skulle kanske inte ha något i år sade de förra året därför.
Dock såg jag nu skyltarna som satt uppe och tänkte hjälpa t

PS! Vinsten brukar bestå av pepparrötter! Haha

Får man någon lokal specialitet (läs:pepparrot) även om man inte vinner? 🙂

Jag noterar att jag kan sträckningen utantill eftersom jag cyklat där många gånger, sett kilometermarkeringarna i asfalten och klurat på vilket lopp det varit samt hur mycket de

nej man måste vinna dam/herrklassen om man ska få pepparrötter:D Jag vann damklassen förra året- höhö fast det var ju som sagt inte många med... Hade hellre velat ha en medalj faktiskt.. =(

eller nu minns jag: alla fick en pepparot om halsen istället för medalj! hah

Det är ju Hjälmrundan som jag och systern brukar springa när vi är hos våra föräldrar, fast vi brukar sluta vid 10 km-markeringen och slipper simhallsbacken 🙂

För 13-14 år sedan var det idrottsföreningen Pulsen som ordnade loppet, och det var faktisk

> Det är ju Hjälmrundan som jag och systern brukar springa när vi är hos våra föräldrar, fast vi brukar sluta vid 10 km-markeringen och slipper simhallsbacken

Kan man göra så utan att få DNF? 😉

Simhallsbacken är ju det bästa! 😀 Där flyger man upp fär man vet att det snart är över! men får jag påpeka att höjdskillnaden blir minus om man skippar backen... det är bäst att börja och sluta på samma höjd eller avsluta på en högre höjd för att få mest

12