Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFlanta Faschiatis
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Springer ganska sa mycket. Under forra aret minst 80km i veckan och upp till, ibland 140km. Sprang en mara och tre halvor och nagra smalopp under 2012 och har sprungit mycket aret runt under tre ar. For tre manader sedan, cirka, borjade jag fa ont i

Jag har inget snabbtips, men på sikt tror jag på att stärka upp muskulatur i fötter och underben. Övningar som (excentriska) tåhävningar, omvända tåhävningar för att stärka framsida underben, dra sig fram enbart med hjälp av tårna, stå på ett ben och blun

Om du vill fortsätta springa kan du pröva rikrigt utprovade iläggssulor. Fick mig att kunna sprinha igen. Skaffa inneskor och ha dem däri också.

Träna upp fotvalvet. Balansplatta på ett ben. "Penny and pencil" (videogoogla). Tåhävningar.

Åh, vad jag känner igen det där!

Som sagts, träna upp fötterna och underbenen. Gå så mycket barfota Du kan och kör övningarna, som nämns här, ofta och disciplinerat. Balansplatta, tågång, knyckla handdukar, plocka pennor och småsaker med fötterna, tåhävn

Stärk fötterna ja, men med försiktighet om du redan är ansträngd.

Kyl ner fötterna efter alla dina löppass - direkt när du kommer in! Ner med dem i en hink med iskallt vatten och is och sitt där i en kvart.

Kan göra underverk! Fungerar för mig när fött

Finns riktigt bra fotövningar på Vibrams hemsida. De syftar till att stärka fötterna inför användning av barfotaskor.

http://www.vibramfivefingers.it/education_why_barefoot.aspx

Finns riktigt bra fotövningar på Vibrams hemsida. De syftar till att stärka fötterna inför användning av barfotaskor.

http://www.vibramfivefingers.it/education_why_barefoot.aspx

Hej allihopa,
Jattetack for alla bra rad. Ska borja prova nagra av dem denna veckan. Att starka foten verkar som ett bra forslag. Ibland kanns den nastan batte nar jag belastar den extra hart. Kan inte vara skorna eftersom jag sprungit med samma model av