Quote from Guest on 15 July 2013, 19:05Hej på er!
Idag har jag en så kallad "Aerodrink-flaska" på styret på min tri-hoj.
Typ en sådan här:
BILD:http://i102.photobucket.com/albums/m85/FastFreddyFour/bde70713.jpgMen, jag är inte riktigt kompis med den. Känns som man ska slå ut framtänderna n
Hej på er!
Idag har jag en så kallad "Aerodrink-flaska" på styret på min tri-hoj.
Typ en sådan här:
BILD:http://i102.photobucket.com/albums/m85/FastFreddyFour/bde70713.jpg
Men, jag är inte riktigt kompis med den. Känns som man ska slå ut framtänderna n
Quote from Funbeat user on 15 July 2013, 19:15Tja!Tycker det funkar kanon med den första flaska.Bara man kollar hur vägen ser ut lite innan man dricker.Den andra verkar krångligare men kanske att den är lite mer "aero".Ska du köra Kalmar?Mvh Tobbe
Tja!Tycker det funkar kanon med den första flaska.Bara man kollar hur vägen ser ut lite innan man dricker.Den andra verkar krångligare men kanske att den är lite mer "aero".Ska du köra Kalmar?Mvh Tobbe
Quote from Elias Engqvist on 15 July 2013, 20:10Jag vet två riktigt duktiga triathleter som har en liknande liggande flaska - båda egentillverkade faktiskt. (David Näsvik och Peter Oom) Det kanske indikerar något?
Jag vet två riktigt duktiga triathleter som har en liknande liggande flaska - båda egentillverkade faktiskt. (David Näsvik och Peter Oom) Det kanske indikerar något?
Quote from Lisa Bringhed on 15 July 2013, 20:41Som medelmåttig motionär föredrar jag din existerande lösning.
Jag prioriterar att det är enkelt att dricka.
Den stora fördelen med den andra lösningen är väl att man sparar tid vid langningen. Men man förlorar lite när man dricker.
Som medelmåttig motionär föredrar jag din existerande lösning.
Jag prioriterar att det är enkelt att dricka.
Den stora fördelen med den andra lösningen är väl att man sparar tid vid langningen. Men man förlorar lite när man dricker.
Quote from Funbeat user on 15 July 2013, 21:07Det är mer aerodynamiskt att ha "torpedo-mount" alltså den liggande, vanliga flaskan.
Dock blir det ju klart högre luftmotstånd under tiden man dricker.
Du får själv försöka lista ut var brytpunkten ligger...
Det är mer aerodynamiskt att ha "torpedo-mount" alltså den liggande, vanliga flaskan.
Dock blir det ju klart högre luftmotstånd under tiden man dricker.
Du får själv försöka lista ut var brytpunkten ligger...
Quote from Funbeat user on 15 July 2013, 21:12Här finns lite att läsa:
http://www.tririg.com/articles.php?id=0_Hydration
Här finns lite att läsa:
Quote from Funbeat user on 15 July 2013, 21:56David o Peter skulle nog kunna ha en 20liters dunk på styret o ändå komma före mig i mål:)
David o Peter skulle nog kunna ha en 20liters dunk på styret o ändå komma före mig i mål:)
Quote from Funbeat user on 16 July 2013, 00:58Jag körde den förstnämnda på Fuerteventura och halvan men gillade inte känslan att dricka (som du nämner) samt att den hoppade och studsade på ojämnt underlag och att jag spillde en massa kladdig sportdryck (skvimpade ur). Bytte till den andra lösningen i
Jag körde den förstnämnda på Fuerteventura och halvan men gillade inte känslan att dricka (som du nämner) samt att den hoppade och studsade på ojämnt underlag och att jag spillde en massa kladdig sportdryck (skvimpade ur). Bytte till den andra lösningen i
Quote from Funbeat user on 16 July 2013, 10:31Byt sugröret 😉
Själv har jag flaskan på ramen med lång sugrör upp till tempopinnarna.
Med munstycke
Byt sugröret 😉
Själv har jag flaskan på ramen med lång sugrör upp till tempopinnarna.
Med munstycke
Quote from Funbeat user on 16 July 2013, 11:08Jag har kört med en torped-flaska på träning och under Vansbro..
Mkt smidigt att bara kasta flaskan och ta en ny.. Det blir lite mer luftmotstånd när du dricker men jag kan ligga kvar i bågen med ena armen och dricka med den andra så det borde inte vara
Jag har kört med en torped-flaska på träning och under Vansbro..
Mkt smidigt att bara kasta flaskan och ta en ny.. Det blir lite mer luftmotstånd när du dricker men jag kan ligga kvar i bågen med ena armen och dricka med den andra så det borde inte vara