Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonFlaska på styret...
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej på er!

Idag har jag en så kallad "Aerodrink-flaska" på styret på min tri-hoj.
Typ en sådan här:
BILD:http://i102.photobucket.com/albums/m85/FastFreddyFour/bde70713.jpg

Men, jag är inte riktigt kompis med den. Känns som man ska slå ut framtänderna n

Tja!Tycker det funkar kanon med den första flaska.Bara man kollar hur vägen ser ut lite innan man dricker.Den andra verkar krångligare men kanske att den är lite mer "aero".Ska du köra Kalmar?Mvh Tobbe

Jag vet två riktigt duktiga triathleter som har en liknande liggande flaska - båda egentillverkade faktiskt. (David Näsvik och Peter Oom) Det kanske indikerar något?

Som medelmåttig motionär föredrar jag din existerande lösning.
Jag prioriterar att det är enkelt att dricka.
Den stora fördelen med den andra lösningen är väl att man sparar tid vid langningen. Men man förlorar lite när man dricker.

Det är mer aerodynamiskt att ha "torpedo-mount" alltså den liggande, vanliga flaskan.

Dock blir det ju klart högre luftmotstånd under tiden man dricker.

Du får själv försöka lista ut var brytpunkten ligger...

Här finns lite att läsa:

http://www.tririg.com/articles.php?id=0_Hydration

David o Peter skulle nog kunna ha en 20liters dunk på styret o ändå komma före mig i mål:)

Jag körde den förstnämnda på Fuerteventura och halvan men gillade inte känslan att dricka (som du nämner) samt att den hoppade och studsade på ojämnt underlag och att jag spillde en massa kladdig sportdryck (skvimpade ur). Bytte till den andra lösningen i

Byt sugröret 😉

Själv har jag flaskan på ramen med lång sugrör upp till tempopinnarna.
Med munstycke

Jag har kört med en torped-flaska på träning och under Vansbro..

Mkt smidigt att bara kasta flaskan och ta en ny.. Det blir lite mer luftmotstånd när du dricker men jag kan ligga kvar i bågen med ena armen och dricka med den andra så det borde inte vara

12