Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonFlaska på styret...
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har kört med torpedflaska (nytt namn för mig) i ett par år. Det är ett hemmabygge som fungerar utmärkt. Jag är rätt allergisk mot att hålla på och kladda med saker därav valet av lösning. Dessutom är det billigt. Ett flaskställ och lite tejp kostar in

Totpedo-flaska (elller BTA som det också kallas) är mycket mer aerodynamiskt när man inte dricker.
Det är också så att det går att dricka utan att släppa så mycket på tempopossitionen. För mig så ökar hjöden lite på huvudet när jag dricker med BTA men arm

Nästa säsong när jag känner mig lite säkrare i aeroposition så kommer jag byta till torpeden, men nu vågar jag helt enkelt inte.

Till en olympisk distans känns det som att det räcker med profiles aerovariant med sugrör. Räcker ju med en flaska så då är den på plats och lätt att dricka ur. Men efter många goda synpunkter här så vore nog en torped variant lite bättre till längre dist

Ja, tack för alla era utförliga svar!

Kommer nog konvertera till torped vad det lider.

Men för Kalmar nu i år, så kör jag en annan variant.
Behåller min Aerodrink-flaska, men byter ut sugröret mot en gammal slang från en CamelBak (med bitmunstycke då).

DC Raimaker har testat torpeden, kanske inte lika bra i verkligheten som i teorin.
Får fundera en extra gång innan jag byter ut min vanliga aeroflaska.

http://www.dcrainmaker.com/2013/04/profile-aerobottle-computer.html

Det är inte Den torpedflaskan jag menar. Jag menar en vanlig flaska, i en vanlig hållare, liggandes mellan "pinnarna".
Torped, BTA... Kärt barn har många namn.

Den flaskan som DC Rainmaker testar verkar inte bra alls.

12