Quote from Guest on 30 January 2011, 15:24Hej!
Har jag gått på reklamen.. behöver jag verkligen ett par skor till att varva med? Jag springer ca 3 gånger i veckan 8-14 km per gång.
Hittills har jag haft ett par skor men det är ju alltid roligt med nya, men behöver jag det? Minskar skaderisken a
Hej!
Har jag gått på reklamen.. behöver jag verkligen ett par skor till att varva med? Jag springer ca 3 gånger i veckan 8-14 km per gång.
Hittills har jag haft ett par skor men det är ju alltid roligt med nya, men behöver jag det? Minskar skaderisken a
Quote from Magnus Gelang on 30 January 2011, 15:34Enda orsaken som jag kan ge mig själv till att ha 2 par skor är att ha dem omlott så att säga. Om jag har skopar A och B. När det skopar A är utslitna och jag behöver köpa nya så kan jag springa in de nya (C) lite försiktigt och samtidigt använda skopar B
Enda orsaken som jag kan ge mig själv till att ha 2 par skor är att ha dem omlott så att säga. Om jag har skopar A och B. När det skopar A är utslitna och jag behöver köpa nya så kan jag springa in de nya (C) lite försiktigt och samtidigt använda skopar B
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 15:54"Behöver" man mer än ett par vanliga skor? Nej, men det kan vara kul att byta lite ibland och alla skor är inte optimala i alla lägen.
Det finns väl inget "behov" av det och det påverkar inte någon skaderisk så länge de inte är utslitna. Sedan är det väl
"Behöver" man mer än ett par vanliga skor? Nej, men det kan vara kul att byta lite ibland och alla skor är inte optimala i alla lägen.
Det finns väl inget "behov" av det och det påverkar inte någon skaderisk så länge de inte är utslitna. Sedan är det väl
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 15:55Jag har fem par som jag använder, tre vanliga springskor, ett par dubbskor, ett par barfotaskor. 🙂
Jag har fem par som jag använder, tre vanliga springskor, ett par dubbskor, ett par barfotaskor. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 16:10Jag har 2½ par skor! 😉
Ett par med bra dämpning som jag springer med vår, sommar, höst, och ett par vinterskor, med bättre grepp, som jag har när det är snö /isigt.
Det "halva" paret är mina förra vår-sommar-höst-skor som jag har om jag tar skogsturer i
Jag har 2½ par skor! 😉
Ett par med bra dämpning som jag springer med vår, sommar, höst, och ett par vinterskor, med bättre grepp, som jag har när det är snö /isigt.
Det "halva" paret är mina förra vår-sommar-höst-skor som jag har om jag tar skogsturer i
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2011, 17:34Jag har en massa skor - vissa använder jag ofta vissa sällan. Tex så här års: ett-två par på löpband, ett par om det är moddigt ute (terrängskor med mycket stora dobbar men inte mod. icebug), ett par om det är isigt typ icebug... Sen på sommarn har jag ol
Jag har en massa skor - vissa använder jag ofta vissa sällan. Tex så här års: ett-två par på löpband, ett par om det är moddigt ute (terrängskor med mycket stora dobbar men inte mod. icebug), ett par om det är isigt typ icebug... Sen på sommarn har jag ol
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 19:11Jag har bara ett par skor, ett par Feelmax Osma. De har jag kört med varje pass sedan ett år tillbaka. Sol, regn, halka, träning och tävling. De är dessutom ganska fula.
Jag behöver bara ett par men köpdjävulen skriker åt mig att skaffa ett par snyggare.
Jag har bara ett par skor, ett par Feelmax Osma. De har jag kört med varje pass sedan ett år tillbaka. Sol, regn, halka, träning och tävling. De är dessutom ganska fula.
Jag behöver bara ett par men köpdjävulen skriker åt mig att skaffa ett par snyggare.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 20:03Kör man bara 3 pass per vecka så tcker jag ett par skor räcker om det inte är extrem skillnad på underlag mellan passen (t.ex. obanad terräng/asfalt).
Äger själv fler löparskor än vanliga skor ... Totalt 8 par som det växlas mellan ... ibland till och me
Kör man bara 3 pass per vecka så tcker jag ett par skor räcker om det inte är extrem skillnad på underlag mellan passen (t.ex. obanad terräng/asfalt).
Äger själv fler löparskor än vanliga skor ... Totalt 8 par som det växlas mellan ... ibland till och me
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 20:06Jag har ett par för asfalt (för då vill jag ha mer dämpning) och ett par för att springa i löpspåret (för då vill jag ha löpkänslan maxad i fötterna).
Fler par än så tror jag inte att jag behöver?
Jag har ett par för asfalt (för då vill jag ha mer dämpning) och ett par för att springa i löpspåret (för då vill jag ha löpkänslan maxad i fötterna).
Fler par än så tror jag inte att jag behöver?
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 20:51Mmmm, håller med Micke. Jag klarade mig väldigt bra på ett par skor när jag körde 3 pass i veckan. Men efterhand som löparintresset vuxit så har det blivit fler par skor. Min fru påstår att det inte finns plats för fler ( just nu växlar jag mellan ca 6 s
Mmmm, håller med Micke. Jag klarade mig väldigt bra på ett par skor när jag körde 3 pass i veckan. Men efterhand som löparintresset vuxit så har det blivit fler par skor. Min fru påstår att det inte finns plats för fler ( just nu växlar jag mellan ca 6 s