Quote from Guest on 14 January 2009, 19:47Nu lagade jag punktering igen. ..och ändå kör jag punkteringsskyddade däck (kevlarpåhittet) vilket jag visserligen tror hjälper till viss del, men finns det verkligen inget bra alternativ till flis på cykelbanorna i halkiga tider?
..Jag menar - vi har ish
Nu lagade jag punktering igen. ..och ändå kör jag punkteringsskyddade däck (kevlarpåhittet) vilket jag visserligen tror hjälper till viss del, men finns det verkligen inget bra alternativ till flis på cykelbanorna i halkiga tider?
..Jag menar - vi har ish
Quote from ellen olsson on 14 January 2009, 19:57Vad du missat? Det dräller av puckon som går på cykelbanan...
Vad du missat? Det dräller av puckon som går på cykelbanan...
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 20:03Det största problemet anser jag vara att gruset i sig innebär en halkrisk som är mycket värre än isens. Isens halkrisk i stort sett elimineras med dubbdäck, medan grusets halkrisk är oförändrad oavsett vad för däck man har. Dessutom är det bara is och hal
Det största problemet anser jag vara att gruset i sig innebär en halkrisk som är mycket värre än isens. Isens halkrisk i stort sett elimineras med dubbdäck, medan grusets halkrisk är oförändrad oavsett vad för däck man har. Dessutom är det bara is och hal
Quote from ellen olsson on 14 January 2009, 20:20Sand är dyrare och Gatukontoret är snåla.
Sand är dyrare och Gatukontoret är snåla.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:05Isens halkrisk kan inte elimineras av dubbdäck för de som går, då heter det broddar. Har hört att man gjort studier (givetvis) som visar att gruset ligger kvar (jo vi märker det) bra mycket längre än sand, och är billigare så dessvärre kommer man inte und
Isens halkrisk kan inte elimineras av dubbdäck för de som går, då heter det broddar. Har hört att man gjort studier (givetvis) som visar att gruset ligger kvar (jo vi märker det) bra mycket längre än sand, och är billigare så dessvärre kommer man inte und
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:07Bättre vinterväghållning på vägarna så då framför jag mina cyklar där och anser att "cykelbanor" är icke lämpliga ur säkerhetsskäl.
Bättre vinterväghållning på vägarna så då framför jag mina cyklar där och anser att "cykelbanor" är icke lämpliga ur säkerhetsskäl.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:13Nej, Andrew, det är helt riktigt, men trafikkontoret häller ut det primärt på cykelbanorna, dvs den del som med linjer är avdelad för cyklister. Jag vill ju inte ha cykelbanor alls, men nu finns de och de är grusade. Gångtrafik bör separeras från cykeltra
Nej, Andrew, det är helt riktigt, men trafikkontoret häller ut det primärt på cykelbanorna, dvs den del som med linjer är avdelad för cyklister. Jag vill ju inte ha cykelbanor alls, men nu finns de och de är grusade. Gångtrafik bör separeras från cykeltra
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 23:07Håller med alla grushatare.
Man kunde åtminstone önska, om de nu nödvändigtvis måste hälla ut grus så fort det kommer en halv centimeter snö, att de kunde vara lika snabba med att sopa undan det. Och inte låta det ligga kvar till midsommar...
Det är inte
Håller med alla grushatare.
Man kunde åtminstone önska, om de nu nödvändigtvis måste hälla ut grus så fort det kommer en halv centimeter snö, att de kunde vara lika snabba med att sopa undan det. Och inte låta det ligga kvar till midsommar...
Det är inte
Quote from ellen olsson on 14 January 2009, 23:25Du glömde en aspekt: Hallen ser ut som ett j-a grustag när man varit ute några gånger... 🙁
Du glömde en aspekt: Hallen ser ut som ett j-a grustag när man varit ute några gånger... 🙁
Quote from Funbeat user on 15 January 2009, 00:20Visst är det härligt med grus... 🙂
Visst är det härligt med grus... 🙂