Quote from Guest on 13 October 2012, 22:10Jag fick anmälan till Stockholm Marathon i födelsedagspresent och fick då även startklarförsäkringen. Jag blev lite nyfiken på vad den täcker. Man ska ju få tillbaka startavgiften om man drabbas av akut sjukdom som kräver sjukvård, men min största skräck
Jag fick anmälan till Stockholm Marathon i födelsedagspresent och fick då även startklarförsäkringen. Jag blev lite nyfiken på vad den täcker. Man ska ju få tillbaka startavgiften om man drabbas av akut sjukdom som kräver sjukvård, men min största skräck
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 22:20Jo jag läste villkoren:
När lämnas ersättning?
Ersättning lämnas för den försäkrades del av
anmälningsavgiften då den försäkrade inte kan
delta i arrangemanget på grund av akut sjukdom,
olycksfallsskada eller dödsfall som drabbar
den försäkrade. Orsaken
Jo jag läste villkoren:
När lämnas ersättning?
Ersättning lämnas för den försäkrades del av
anmälningsavgiften då den försäkrade inte kan
delta i arrangemanget på grund av akut sjukdom,
olycksfallsskada eller dödsfall som drabbar
den försäkrade. Orsaken
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 22:25"Det är ju allmänt känt att det kan vara direkt farligt med fysisk anstränging om man är förkyld"
Nja, en mindre förkylning är inte direkt någon anledning till att inte springa loppet. Du kanske inte kör personbästa men det är ändå en upplevelse som kan
"Det är ju allmänt känt att det kan vara direkt farligt med fysisk anstränging om man är förkyld"
Nja, en mindre förkylning är inte direkt någon anledning till att inte springa loppet. Du kanske inte kör personbästa men det är ändå en upplevelse som kan
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 22:48Jag är inte den som backar för lite småbesvär och tro mig, det ska mycket till om jag ska avstå från att ställa mig på startlinjen. 😉 Men på senare tid har jag börjat inse att det ibland faktiskt inte alltid är det klokaste att strunta i feber, sjukdom o
Jag är inte den som backar för lite småbesvär och tro mig, det ska mycket till om jag ska avstå från att ställa mig på startlinjen. 😉 Men på senare tid har jag börjat inse att det ibland faktiskt inte alltid är det klokaste att strunta i feber, sjukdom o
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 22:51Om det är Folksams uppfattning och de står för försäkringen är väl frågan avgjord. Då borde det som står där vara exakt de anledningar som gäller.
Om det är Folksams uppfattning och de står för försäkringen är väl frågan avgjord. Då borde det som står där vara exakt de anledningar som gäller.
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 22:58Ja det är det jag hoppas på. 🙂
(Men ffa hoppas jag på att vara frisk...)
Ja det är det jag hoppas på. 🙂
(Men ffa hoppas jag på att vara frisk...)
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 23:18Jag har nyttjat den vid förkylning. Dock krävs läkarintyg.
Jag har nyttjat den vid förkylning. Dock krävs läkarintyg.