Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 09:44Nej, den är tyvärr knäpptyst och blinkar inte alls även efter batteribyte.
Dessutom påstår sig klockan ha hittat min bikesensor (har klockan på engelska) och den har dessutom hittat farten och hjulstorleken via den automatiska kalibreringen men just kade
Nej, den är tyvärr knäpptyst och blinkar inte alls även efter batteribyte.
Dessutom påstår sig klockan ha hittat min bikesensor (har klockan på engelska) och den har dessutom hittat farten och hjulstorleken via den automatiska kalibreringen men just kade
Quote from Camilla Höög on 2 June 2010, 10:52För att få sensorn att blinka så gör du en reset och sedan för du pedalmagneten fram och tillbaks förbi sensorn. Röd blink är för pedalsensorn och grön för hjulsensorn.
Om det inte blinkar rött så prova att föra magneten närmare sensorn tills du ser att
För att få sensorn att blinka så gör du en reset och sedan för du pedalmagneten fram och tillbaks förbi sensorn. Röd blink är för pedalsensorn och grön för hjulsensorn.
Om det inte blinkar rött så prova att föra magneten närmare sensorn tills du ser att
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 17:44Reset med knappen på kadenssensorn menar du? Behöver jag para ihop den efteråt igen? Dumma frågor men jag vill verkligen vara på den säkra sidan.
Dessutom att föra magneten närmare - vilken magnet menar du?
Det sitter en magnet på ekrarna och den är fas
Reset med knappen på kadenssensorn menar du? Behöver jag para ihop den efteråt igen? Dumma frågor men jag vill verkligen vara på den säkra sidan.
Dessutom att föra magneten närmare - vilken magnet menar du?
Det sitter en magnet på ekrarna och den är fas
Quote from Camilla Höög on 2 June 2010, 21:55Jag tror inte du behöver para ihop igen.
Magneten i ekrarna ger hastigheten. Armen registrerar hastighet.
Magneten på pedalen ger kadensen. Kroppen på sensorn registrerar kadens.Avståndet mellan magneterna och sensorn ska vara max 5 millimeter, så man
Jag tror inte du behöver para ihop igen.
Magneten i ekrarna ger hastigheten. Armen registrerar hastighet.
Magneten på pedalen ger kadensen. Kroppen på sensorn registrerar kadens.
Avståndet mellan magneterna och sensorn ska vara max 5 millimeter, så man
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:52Stort tack för ditt svar!
Tyvärr har jag nu ca 15 mm mellan pedalmagneten och kroppen på sensorn.
Hur kapar man bäst 1 cm?
Köper man sådana där filt-prylar man har under stolsbenen eller vad har ni för knep?
Stort tack för ditt svar!
Tyvärr har jag nu ca 15 mm mellan pedalmagneten och kroppen på sensorn.
Hur kapar man bäst 1 cm?
Köper man sådana där filt-prylar man har under stolsbenen eller vad har ni för knep?
Quote from Camilla Höög on 3 June 2010, 13:24Alla knep som funkar är bra...om det inte ser för j*vligt ut dvs. 🙂
Jag har lutat sensorn ut mot pedalen så att den kommer tillräckligt nära.
Alla knep som funkar är bra...om det inte ser för j*vligt ut dvs. 🙂
Jag har lutat sensorn ut mot pedalen så att den kommer tillräckligt nära.
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 21:50Min lutar också så att det är snudd på att pedalen slår i sensorn!
Fick lägga en bit gummi emellan på ena sidan eftersom den del där sensorn är fäst inte var rund utan snyggt oval (fick sensorn att glida tillbaka i samma läge hur jag än riktade in den)
Min lutar också så att det är snudd på att pedalen slår i sensorn!
Fick lägga en bit gummi emellan på ena sidan eftersom den del där sensorn är fäst inte var rund utan snyggt oval (fick sensorn att glida tillbaka i samma läge hur jag än riktade in den)
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 09:19Nu har jag fixat så att min pedalsensor nu är ca 5 mm från kadenssensorn och det verkar funka!
Jag hann inte med någon cykeltur efter mekandet men när jag "trampade" via handkraft så visades kadensvärden i min klocka - enorm glädje. Trodde ett tag att d
Nu har jag fixat så att min pedalsensor nu är ca 5 mm från kadenssensorn och det verkar funka!
Jag hann inte med någon cykeltur efter mekandet men när jag "trampade" via handkraft så visades kadensvärden i min klocka - enorm glädje. Trodde ett tag att d
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 06:51Tjabba! finns det någon som vet var man kan köpa ett pulsband till Garmin.
Tjabba! finns det någon som vet var man kan köpa ett pulsband till Garmin.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 12:24loplabbet.se
eller någon av löplabbets butiker. Eller någon annan sportbutik som säljer garmin, har sett pulsband på intesport...
loplabbet.se
eller någon av löplabbets butiker. Eller någon annan sportbutik som säljer garmin, har sett pulsband på intesport...