Quote from Guest on 10 August 2012, 12:36Tjena alla,
Vad är skillnaden på "Garmin Forerunner 910XT HRM" och "Garmin Forerunner 910XT"? Är det bara att köper man den senare så får man inget pulsband med, eller är det någon annan skillnad också?
Funkar vilket Garmin pulsband som helst till denna
Tjena alla,
Vad är skillnaden på "Garmin Forerunner 910XT HRM" och "Garmin Forerunner 910XT"? Är det bara att köper man den senare så får man inget pulsband med, eller är det någon annan skillnad också?
Funkar vilket Garmin pulsband som helst till denna
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 12:46Det är ju med eller utan pulsband, ja, i övrigt ingen annan skillnad. Vad jag kan läsa mig till är Garmins pulsband inom Forerunner-serien kompatibla med alla Forerunner-klockor. Så har du ett pulsband sedan tidigare ska det fungera även med 910XT. Annars
Det är ju med eller utan pulsband, ja, i övrigt ingen annan skillnad. Vad jag kan läsa mig till är Garmins pulsband inom Forerunner-serien kompatibla med alla Forerunner-klockor. Så har du ett pulsband sedan tidigare ska det fungera även med 910XT. Annars
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 13:09OK, thx Sara 🙂
OK, thx Sara 🙂
Quote from Elias Engqvist on 10 August 2012, 13:22Om vi är noga så är det puls-sensorn (svarta klumpen) som är kompatibel. Ser man till själva bandet så kan man (med fördel anser vissa) använda polars mjuka band istf garmins.
Om vi är noga så är det puls-sensorn (svarta klumpen) som är kompatibel. Ser man till själva bandet så kan man (med fördel anser vissa) använda polars mjuka band istf garmins.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 13:32Läste precis att Garmin har två versioner av sitt pulsband. Det som är något dyrare är mjuk (till skillnad från den något billigare) och verkar vara lite bättre specad. Det är den som ingår i 910XT HRM.
Läste precis att Garmin har två versioner av sitt pulsband. Det som är något dyrare är mjuk (till skillnad från den något billigare) och verkar vara lite bättre specad. Det är den som ingår i 910XT HRM.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 14:44Jag har 910XT med pulsband och bandet är verkligen väldigt mjukt, jag kan lätt få skav i huden men har ej haft några problem med detta.
Jag har 910XT med pulsband och bandet är verkligen väldigt mjukt, jag kan lätt få skav i huden men har ej haft några problem med detta.
Quote from Lisa Bringhed on 10 August 2012, 15:12Oookej!!! Kan man använda Polarbandet! Coolt, ska prova, har haft en del problem med extrema pulsvärden (220-230bpm) den senaste tiden med Garmin bandet
Tack för tipset Christer!
Oookej!!! Kan man använda Polarbandet! Coolt, ska prova, har haft en del problem med extrema pulsvärden (220-230bpm) den senaste tiden med Garmin bandet
Tack för tipset Christer!
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 15:50Mats, vilket av Garmins pulsband använde du då? Det hårda elelr det mjuka?
Mats, vilket av Garmins pulsband använde du då? Det hårda elelr det mjuka?
Quote from Lisa Bringhed on 10 August 2012, 16:01Jag har det mjuka bandet, som ett resårband med elektroder i plast.
Jag har det mjuka bandet, som ett resårband med elektroder i plast.
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 09:01Det finns två mjuka band "v1" och "v2" (mina egna namn). På v1 så håller sensorn fast bandet med tryckknappar, så att belastningen blir på tryckknapparna. På v2 så sitter knäpper dp "på" sensorn på bandet och har istället en ögla för att fästa den runt kr
Det finns två mjuka band "v1" och "v2" (mina egna namn). På v1 så håller sensorn fast bandet med tryckknappar, så att belastningen blir på tryckknapparna. På v2 så sitter knäpper dp "på" sensorn på bandet och har istället en ögla för att fästa den runt kr