Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det hugget som stucket eller är något av dem att föredra? Vad säger ni som har prövat båda?

Jag har tidigare bedömts ha ett hyfsat neutralt löpsteg men att jag pronerar (överpronerar) något med vänster fot. Tre personer har tittat på mitt löpsteg (tv

Springer du mycket? Vill du kunna springa i halvlätta skor med bra löpkänsla? Vill du investera i att låta fötterna sväva på moln?
- Fotbäddar. Ortolab är överlägset bäst, och du har foten tryggt och korrekt inbäddad i 2-3 år.

Bra frågor Frida! Just nu vet jag knappt alls vad det är jag vill eller vad mina fötter/ben behöver.

Jag gillar egentligen lite lättare, smidiga och "hårda" skor. Jag har varit väldigt förtjust i mina Nike Lunartrainer även om de har blivit lite för sva

Jag använder formgjutna sulor från Lars Eghamn, http://sportskokliniken.com/
Har är ortopedingenjör och har gjort sulor för bland annat svenska längdlandslaget.

Tittade sjukgymnasten något på musklerna i höften?

Eva: Tack för tipset. Har du dina fotbäddar i neutrala skor eller i pronationssko? Jag har höft motstridiga uppgifter om vad som är lämpligt. Vissa säger att fotbäddar kombineras med neutrala skor, andra säger att om man pronerar och har en fotbädd för de

Jag flyttar mina sulor mellan olika träningssskor, har inga pronationsskor. Ibland springer jag utan de speciella sulorna. Jag tror inte att formgjutna sulor är någon magisk lösning, bara en liten korrigering.
Om jag vore dig skulle jag överge löpning

Bra att du skriver det om löpbandet Eva för jag tror heller inte att det är någon vän av min kropp. Så nu blir det till att ge sig ut och lufsa i snödrivorna! Så länge inte benhinnorna protesterar allt för mycket förstås. Men de börjar kännas lite mer med

Oj vilken gammal tråd...

haha, den var bra 🙂