Quote from Guest on 5 October 2012, 06:52Idag genomförda jag ett nyckelpass 5*2 km snittfart 3.58 (8.03, 7.54, 7.52, 8.00, 8.01). Tror att detta är lite för dåligt eller i alla fall på gränsen för att klara sub 40.
Hur ska jag träna den sista 1½ veckan för att öka mina chanser?
Alla tips och r
Idag genomförda jag ett nyckelpass 5*2 km snittfart 3.58 (8.03, 7.54, 7.52, 8.00, 8.01). Tror att detta är lite för dåligt eller i alla fall på gränsen för att klara sub 40.
Hur ska jag träna den sista 1½ veckan för att öka mina chanser?
Alla tips och r
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 07:02Mest vila. Och i övrigt inga tärande pass så nära inpå.
Inte mycket annat du kan göra så nära inpå...
Mest vila. Och i övrigt inga tärande pass så nära inpå.
Inte mycket annat du kan göra så nära inpå...
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 16:04Jag har också ambitionen att gå under 40 nästa söndag.
Idag frredag genomför jag ett "långpass" (12 km) i 4.30 - fart, på måndag blir det intervaller 6 * 400 meter @ 3:20 - tempo (1 minuts vila) och på onsdag ett lätt 5 km pass. Sen är det bara att ladd
Jag har också ambitionen att gå under 40 nästa söndag.
Idag frredag genomför jag ett "långpass" (12 km) i 4.30 - fart, på måndag blir det intervaller 6 * 400 meter @ 3:20 - tempo (1 minuts vila) och på onsdag ett lätt 5 km pass. Sen är det bara att ladd
Quote from Funbeat user on 6 October 2012, 00:00Själv körde jag mycket supertusingar innan jag klarade Sub40 förra sommaren (39.22 på Kalmarmilen).
http://www.marathon.se/traning/battre-snabbhet-med-supertusingar
Är kanske lite väl sent att börja med dem nu, men upplevde dem som väldigt effektiva.
L
Själv körde jag mycket supertusingar innan jag klarade Sub40 förra sommaren (39.22 på Kalmarmilen).
http://www.marathon.se/traning/battre-snabbhet-med-supertusingar
Är kanske lite väl sent att börja med dem nu, men upplevde dem som väldigt effektiva.
L
Quote from Funbeat user on 6 October 2012, 11:48Supertusingar har jag inte hört/läst om tidigare. Kanske kan prova en tidigt nästa vecka. Läste även om något som kallas Monthigettipass där man kör 4x90s 4x60 4x30s 15s intervaller. Verkar vara ungefär samma tema.
Läste i Jack Daniels bok där han tipsad
Supertusingar har jag inte hört/läst om tidigare. Kanske kan prova en tidigt nästa vecka. Läste även om något som kallas Monthigettipass där man kör 4x90s 4x60 4x30s 15s intervaller. Verkar vara ungefär samma tema.
Läste i Jack Daniels bok där han tipsad
Quote from Funbeat user on 6 October 2012, 12:17Rent kapacitetsmässigt är det nog inte så mycket att göra sista veckan...Det ska vara gjort tidigare.
Ett par, tre pass i veckan med löpning är helt ok men inte några maxpass. Alternativ träning ok. Har själv inte provat att springa på morgonen på tävlin
Rent kapacitetsmässigt är det nog inte så mycket att göra sista veckan...Det ska vara gjort tidigare.
Ett par, tre pass i veckan med löpning är helt ok men inte några maxpass. Alternativ träning ok. Har själv inte provat att springa på morgonen på tävlin