Quote from Guest on 14 October 2008, 21:01I USA gjordes ett experiment för några år sedan. 3 likvärdiga lag fick olika slags träning innan en match. Lag A tränade endast fysiskt. Lag B tränade endast mental träning. Lag C tränade både mentalt och fysiskt. Vilka lag spelade bäst?
Lag C - bäst.
Lag
I USA gjordes ett experiment för några år sedan. 3 likvärdiga lag fick olika slags träning innan en match. Lag A tränade endast fysiskt. Lag B tränade endast mental träning. Lag C tränade både mentalt och fysiskt. Vilka lag spelade bäst?
Lag C - bäst.
Lag
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 21:11Gjordes redan för 30 år sedan.
Gjordes redan för 30 år sedan.
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 23:07Betyder det att experimentet är mindre intressant för att det gjordes för trettio år sedan? Eller är det mer intressant? Eller betyder det att experimentet har gjorts mer än en gång? Eller betyder det att man inte ska tro att man har något att tillföra om
Betyder det att experimentet är mindre intressant för att det gjordes för trettio år sedan? Eller är det mer intressant? Eller betyder det att experimentet har gjorts mer än en gång? Eller betyder det att man inte ska tro att man har något att tillföra om
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 23:10Thats the spirit, hoppa på varann så fort ni kan. Istället för att bygga, och tänka positivt! Det skulle ju nämligen kunna sluta hur bra som helst.
Thats the spirit, hoppa på varann så fort ni kan. Istället för att bygga, och tänka positivt! Det skulle ju nämligen kunna sluta hur bra som helst.
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 23:11Vi får hoppas att Andrei ser Kristers inlägg positivt, och att Krister ser mitt inlägg som en chans att bygga vidare och bli tydligare. Eller som positivt gnabbande i stället för påhopp, trots bristen på smileys.
Vi får hoppas att Andrei ser Kristers inlägg positivt, och att Krister ser mitt inlägg som en chans att bygga vidare och bli tydligare. Eller som positivt gnabbande i stället för påhopp, trots bristen på smileys.
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 10:03Jag tyckte det var rätt kul.. "Jag vet att du vet att jag vet att du vet.... " 😉
(Obs, smileysen)
Jag tyckte det var rätt kul.. "Jag vet att du vet att jag vet att du vet.... " 😉
(Obs, smileysen)
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 12:23Pers andra inlägg påminner mig om ett Marcus Aurelius citat som jag alltid älskat:
”If something cause you pain remember that it is not the thing it self that cause pain but rather your perception of it, and that you have the power to change at any time.
Pers andra inlägg påminner mig om ett Marcus Aurelius citat som jag alltid älskat:
”If something cause you pain remember that it is not the thing it self that cause pain but rather your perception of it, and that you have the power to change at any time.
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 14:45Här finns ett gäng mer eller mindra kloka citat:
http://www.ultradistans.se/forlopare_citat.html
Här finns ett gäng mer eller mindra kloka citat:
http://www.ultradistans.se/forlopare_citat.html
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 20:19Det finns några duktiga psykologer och mentala tränare som håller på med idrott. Ni känner säkert till dem men jag skriver här en lista om någon vill Googla.
1. Kjell Enhager (min idol!, tränar Annika Sörenstam o resten av damlandslaget i golf)
2. Lars E
Det finns några duktiga psykologer och mentala tränare som håller på med idrott. Ni känner säkert till dem men jag skriver här en lista om någon vill Googla.
1. Kjell Enhager (min idol!, tränar Annika Sörenstam o resten av damlandslaget i golf)
2. Lars E
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 20:46Torsten Hansson - har hjälpt Stenson mfl. Verkar kunnig.
Annars är Enhager också min favorit. Har läst hans bok Kvantgolf. Värd att läsa men kanske inte så verklighetsförankrad...
Johan Plate var med i TV-programmet Toppform. Finns ett ganska stort gäng
Torsten Hansson - har hjälpt Stenson mfl. Verkar kunnig.
Annars är Enhager också min favorit. Har läst hans bok Kvantgolf. Värd att läsa men kanske inte så verklighetsförankrad...
Johan Plate var med i TV-programmet Toppform. Finns ett ganska stort gäng