Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFortsättningskurs Crawl
You need to log in to create posts and topics.

12

Som jag skrev tipsade jag mest om detta för att jag vill undvika att kursen blir inställd pga för få anställda och jag själv inte får gå den. Samtidigt tyckte jag personligen att första kursen var bra - jag är inte riktigt så elak att jag skulle tipsa om

Om man är 35 år så hamnar man i Master och där ställs inga större krav. Alla kör efter sin förmåga. Kan helt klart rekomendera att gå med i Master. Kanon träning.
Om jag inte minns helt fel så har SSO4 ett master gäng.

Utan att ha varit i kontakt med SS04 så står det så här på deras hemsida under Masters:

Vill du börja träna med oss? Vi söker främst tjejer pga "ojämn" könsfördelning. Enbart f.d tävlingssimmare kan erbjudas plats pga platsbrist. Ett normalpass sker i re

Det är ju klart att olika klubbar ställer olika krav, men Masters är en officiell tävlingsklass/form inom simvärlden.
Jag skulle tro att de flesta klubbarna ställer krav på att man ska behärska alla fyra simsätten samt orka simma i hyggligt tempo för att

Föreningar får ju inte neka någon.

Öhh, va?
Kan du utveckla det lite Kalle?

Kan en förening neka någon bara för den är 35 år och inte kan simma så bra?

Weeellll.
De kan ju knappast neka medlemskap, (eller jo, det tror jag de kan om de finns regler i stadgarna).
Men om de inte har en verksamhet som passar personens kunskapsnivå så kan de väl knappast krävas att de måste erbjuda någon tjänst de inte har.

Jag simmar master i Järfälla. Här är man välkommen fast man inte har tävlingsbakgrund eller kan alla fyra simsätt.
Man eller kvinna spelar ingen roll. (Märkligt att SS04 bara vill ha in kvinnor)
Du är mer än välkommen. lördagar, söndagar, tisdagar och ons

12