Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFot=Aj
You need to log in to create posts and topics.

Jag slänger ut frågan även här...
Min fot är lite öm och svullen på ovansidan. Någon som känner igen sig eller vet vad det kan vara?
Är det vila sig i form som gäller?

Gått i sko som klämt på ovansidan, t ex mtb-sko?

Nä. Sprungit 2,5km i en fivefinger för första gången i mitt liv.
Det märkligaste tycker jag är att när jag tar på mig mina FF så försvinner smärtan helt...

Lossa skosnörena en bit och/eller en pellott kanske?

exakt, kan vara hårt knutna skosnören som trycker, men det skulle också kunna vara att du springer mer på framfoten nu mot vad du är van vid då det kanske inte längre är lika skönt att landa på hälen och det leder till att du blir mer ansträngd på ovansid

Jag upplever det som att problemet uppstod efter att jag sprungit premiärturen med mina fivefingers.
Jag upplever det inte heller som att jag har förändrat mitt löpsteg.
Jävligt surt att jag inte kan springa med tanke på hur sugen jag är. Hoppas den blir

Jag tycker man lättare fåt ont i fötterna av skor med dålig dämpning. Ta det försiktigt så du inte får ngn allvarlig skada.

Jörgen, så kallad "top of the foot pain" är mycket vanlig när man börjar springa i minimalistiska skor eller barfota. Dock brukar den ofta komma lite senare, efter ett par veckor eller månader och inte direkt första gången. Den brukar indikera på att man

Ok. Tack. Det var så kul att springa med dem så det gick hyfsat fort. Framförallt i nerförbackarna...
Vila, vila, vila... Suck