Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFotbädd
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan. Tänkte höra om man måste ha en speciell fotbädd för just löpning eller om man kan använda en som man tex har fått i från ortopeden på jobbet.
Ska nämligen fixa de på fredag. å då kanske de är läge att fixa 2 par om man nu kan springa med samma.

Diskutera det med ortopeden. De kan göra en normal fotbädd - som passar utmärkt i löparskor och att löpa med, och en tunnare smidigare, som man kan ha i finare (i bemärkelsen mindre, tunnare, exv klassiska lågskor för killar) skor, men som in har samma ef

Vet en som körde samma som från betonggolvet på jobbet som när han löpte/joggade å det funkade bara bra för honom. Om det var bara tur eller om man ska använda andra typ förtäljer ej historien//Kjell.

Det funkar alldeles utmärkt att använda samma par inlägg. Det finns dock lite olika material på inläggen med olika hårdheter. En del kanske föredrar en "hårdare" variant att gå i och mera stöddämpning i dem de ska springa med (eller tvärtom). Men prata n

Ortopedteknikern är säkert intresserad av att sälja mer och kanske säger att du behöver två par bara därför. Sen jag skaffade inlägg 1996 har jag klarat mig bra med bara ett par och det går jättebra att använda de i alla skor förutom sandaler och högklack

Har man flera stycken kan man kosta på sig att vara glömsk 🙂
Å slipper dessutom flytta dem hela tiden.

Nu ser jag dubbelt!

Blir de inte svettiga och äckliga om man har samma alltid? Helst bör man ju inte gå i samma skor hela dagarna året runt. Gäller inte det för fotbäddar?

Jo, det gäller även fotbäddar och de blir slitna och får "tryckskador".
Bara att köpa nytt eller få remiss.

Visst kan de bli svettiga och äckliga om man har samma hela tiden. Om man inte gör rent dem, vilket är väldigt snabbt och enkelt gjort.

12