Quote from Guest on 19 August 2008, 17:49Funderar på att man kan skippa intervall träningen efter man får den träningen med fotbollen. Tränar ju en gång i veckan och har match en gång i veckan.
Funderar på att man kan skippa intervall träningen efter man får den träningen med fotbollen. Tränar ju en gång i veckan och har match en gång i veckan.
Quote from Camilla Höög on 19 August 2008, 17:59Intervallträning är inte nödvändigt, men för fotbollsspelare så tycker i alla fall jag att det känns mer passande än att köra LSD. Varför inte köra 3 pass? 1 träning, 1 intervaller, 1 match.
Det är väl något slags intervaller i fotboll och det är säkert
Intervallträning är inte nödvändigt, men för fotbollsspelare så tycker i alla fall jag att det känns mer passande än att köra LSD. Varför inte köra 3 pass? 1 träning, 1 intervaller, 1 match.
Det är väl något slags intervaller i fotboll och det är säkert
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 20:03Anders: Man kan bli övertränad med så mycket träning.
Anders: Man kan bli övertränad med så mycket träning.
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 20:10Tränar ju fotboll på amatör nivå. Men man blir slut av korp fotboll också. Måste ju hinna köra lite längre pass och det känns inte som min kropp klara av att köra flera pass efter varann. Man brukar känna sig rätt slut i kroppen efter en fotbolls match.
Tränar ju fotboll på amatör nivå. Men man blir slut av korp fotboll också. Måste ju hinna köra lite längre pass och det känns inte som min kropp klara av att köra flera pass efter varann. Man brukar känna sig rätt slut i kroppen efter en fotbolls match.
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 20:41Fotbollen kan nog vara en bra träningsform bara du inte är målvakt?
Fotbollen kan nog vara en bra träningsform bara du inte är målvakt?
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 22:54Målvaktsträning är ofta betydligt mer högintensivt och ansträngande än vad utespelarnas träning är. Mer allsidig också.
Däremot är ju matcherna enbart träning av koncentrationsförmågan.
Målvaktsträning är ofta betydligt mer högintensivt och ansträngande än vad utespelarnas träning är. Mer allsidig också.
Däremot är ju matcherna enbart träning av koncentrationsförmågan.
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 23:18Jag har svårt att hålla mig vaken på matcherna.
Jag har svårt att hålla mig vaken på matcherna.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 08:26Men om du har som utmaning att springa marathon tycker jag att du ska satsa på ett långpass i veckan.
Men om du har som utmaning att springa marathon tycker jag att du ska satsa på ett långpass i veckan.
Quote from Camilla Höög on 20 August 2008, 10:27Ja, 3 pass i veckan är ju alldeles för mycket träning för fotbollsspelare 😉
De vilar sig i form.
Ja, 3 pass i veckan är ju alldeles för mycket träning för fotbollsspelare 😉
De vilar sig i form.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 10:55Fotboll kan inte ersätta intervaller eftersom intervaller för en långdistanslöpare (som inte ligger på elitnivå) nästan alltid har som syfte att träna strax under mjölksyratröskeln för att förbättra tekniken i tävlingsfart och pressa upp mjölksyratröskeln
Fotboll kan inte ersätta intervaller eftersom intervaller för en långdistanslöpare (som inte ligger på elitnivå) nästan alltid har som syfte att träna strax under mjölksyratröskeln för att förbättra tekniken i tävlingsfart och pressa upp mjölksyratröskeln