Quote from Guest on 9 February 2010, 10:54Hej alla,
Jag har nyligen (i höstas) börjat träna löpning och nu börjar jag kunna springa litet längre sträckor på uppåt två mil, men för någon vecka sedan eller så märkte jag att jag hade ett litet blåmärke under nageln på vänster stortå. Jag tänkte int
Hej alla,
Jag har nyligen (i höstas) börjat träna löpning och nu börjar jag kunna springa litet längre sträckor på uppåt två mil, men för någon vecka sedan eller så märkte jag att jag hade ett litet blåmärke under nageln på vänster stortå. Jag tänkte int
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 11:04Hej hej
Det är inte farligt och gör inte ont alls..Träningen behöver du inte sluta med 😉 I alla fall behövde inte jag det när jag sprang av mig ett antal tånaglar innan jag köpte ordentliga springsockar så man liksom sitter fast i skon ordentligt..
Hej hej
Det är inte farligt och gör inte ont alls..Träningen behöver du inte sluta med 😉 I alla fall behövde inte jag det när jag sprang av mig ett antal tånaglar innan jag köpte ordentliga springsockar så man liksom sitter fast i skon ordentligt..
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 12:26Dina skor kan antingen vara för trånga eller för stora så att foten glider i skon. Det är när nageln/tån trycker mot skon som du får blånagel.
Dina skor kan antingen vara för trånga eller för stora så att foten glider i skon. Det är när nageln/tån trycker mot skon som du får blånagel.
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 12:35Ingen fara på taket! Kör du på som vanligt!
Jag bär blåa samt tappar mina "pektånaglar" kontinuerligt... Exprimenterar med olika skor och storlekar, men lyckas aldrig riktigt komma ifrån det... Det har dock aldrig hindrat mig vad gäller träningen...Kör
Ingen fara på taket! Kör du på som vanligt!
Jag bär blåa samt tappar mina "pektånaglar" kontinuerligt... Exprimenterar med olika skor och storlekar, men lyckas aldrig riktigt komma ifrån det... Det har dock aldrig hindrat mig vad gäller träningen...
Kör
Quote from Elias Engqvist on 10 February 2010, 09:42Ett feltänk som är rätt vanligt är att bara fokusera på längden på skon. Ibland kan problemet vara att tårna behöver mer utrymme på höjden!
Ett feltänk som är rätt vanligt är att bara fokusera på längden på skon. Ibland kan problemet vara att tårna behöver mer utrymme på höjden!
Quote from Jonas Täng on 10 February 2010, 10:10Och så kan man komma ihåg att fötterna växer under dagen. Ett par skor som är lagom på morgonen är inte nödvändigtvis det om man förbereder sig för löpturen med halvannan timmes simning och sex timmars cykling.
Och så kan man komma ihåg att fötterna växer under dagen. Ett par skor som är lagom på morgonen är inte nödvändigtvis det om man förbereder sig för löpturen med halvannan timmes simning och sex timmars cykling.
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 19:17Tack för alla svaren!
Blånaden är väldigt liten, så med litet tur kan jag nog behålla nageln tror jag. Men det beror ju såklart på vad som händer härnäst, så jag gick till löplabbet och testade litet olika skor och nu har jag ett par nya som förhoppnings
Tack för alla svaren!
Blånaden är väldigt liten, så med litet tur kan jag nog behålla nageln tror jag. Men det beror ju såklart på vad som händer härnäst, så jag gick till löplabbet och testade litet olika skor och nu har jag ett par nya som förhoppnings