Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFoten domnar
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är ingen van löpare direkt, har börjat att springa/jogga sedan årsskiftet ungefär. Hur som helst så köpte jag nya skor (Nike dual density) då jag kände av benhinnorna i ett par äldre skor jag hade. Men nu när jag sprungit i ca en halvtimme domnar mina

Jag led av det där i början men jag knöt skorna för hårt. Om du inte gör det vet jag inte, tyvärr.

Det kan ju vara så att den är väldigt smal på "mitten", du kanske egentligen behöver en lite bredare sko?

Den sitter inte för hårt någonstans? Eller kanske du spänner foten om tårna tar i där fram? När jag fick det problemet var det för att skon var lite hög i hålfoten och tryckte därför hårdare där när jag sprang, blir ju lite hårdare isättning vid löpning..

Jag ska nog försöka töja ut skon något. Vänsterskon sitter ju perfa, men när jag tänker efter så använde jag skorna när jag hade stukat vänsterfoten och då var den ju i bandage.

Låter som en mkt trolig orsak. Du kan nog känna dig lugn 🙂

Jag hade faktiskt det problemet med båda fötterna för ett antal år sedan.
Är väldigt säker på att det inte berodde på hur hårt jag snörat skorna, däremot kan det ha berott på skorna i sig även fast jag inte tror det själv.
Är lite osäker eftersom mina pro

Det är bara att bita ihop och springa vidare med andra ord. Det låter bra 🙂

Pröva med att springa långsammare...typ så långsamt som du bara kan. Ref mina löparaspiranter så har detta ibland givit jättebra effekt:D:D

Min fot domnar ibland i de mest konstiga situationer (t.ex när jag tränar) och det beror på att jag använder mycket högklackat har jag fått veta. Någonting med att man belastar foten konstigt och så.. I alla fall så brukar jag ta en liten paus från klacka

12