Quote from Guest on 1 October 2009, 22:19Såg nu att fotona är klara från Lidingöloppet, men kan man verkligen inte förstora dem mer så att man ser om det är bra skärpa innan man betalar €20 för att få ladda ner en bild?!? (#)
Nån som vet hur man gör/om det går?
Såg nu att fotona är klara från Lidingöloppet, men kan man verkligen inte förstora dem mer så att man ser om det är bra skärpa innan man betalar €20 för att få ladda ner en bild?!? (#)
Nån som vet hur man gör/om det går?
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 22:29Förra företaget som fotade på Lidingö lade ut ganska stora och fina bilder på nätet. Min gissning är att det var just därför de gick i konkurs. Hellre en halvtaskig bild gratis än en bra bild dyrt...
Förra företaget som fotade på Lidingö lade ut ganska stora och fina bilder på nätet. Min gissning är att det var just därför de gick i konkurs. Hellre en halvtaskig bild gratis än en bra bild dyrt...
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 22:33jag tycker ändå att 200 kr är rätt saftigt för _ett_ foto att ladda ner, då vill jag ju gärna veta att fokus ligger på mig och inte på ett träd i horisonten *s*
jag tycker ändå att 200 kr är rätt saftigt för _ett_ foto att ladda ner, då vill jag ju gärna veta att fokus ligger på mig och inte på ett träd i horisonten *s*
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 15:46Jag kollade alla bilder på mig själv, alla verkade vara oskarpa. De riktiga bilderna är kanske skarpa?
Jag kollade alla bilder på mig själv, alla verkade vara oskarpa. De riktiga bilderna är kanske skarpa?
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 12:05Ja, de lägger ut lågupplösta bilder men de skickar högupplösta bilder när du beställt.
Ja, de lägger ut lågupplösta bilder men de skickar högupplösta bilder när du beställt.
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 12:21Har de använt teleobjektiv och man kan se lite bakgrund och förgrund så kanske man kan få en uppfattning om skärpan enbart genom att titta på skärpegradienten. Är det "sämre" skärpa framför och bakom så bör fokus vara bra.
(sen har vi ju rörelse- och skak
Har de använt teleobjektiv och man kan se lite bakgrund och förgrund så kanske man kan få en uppfattning om skärpan enbart genom att titta på skärpegradienten. Är det "sämre" skärpa framför och bakom så bör fokus vara bra.
(sen har vi ju rörelse- och skak
Quote from Johan T on 5 October 2009, 13:15Jag beställde, och jag tycker att det var bra fokus och skärpa på nästan alla bilder.
(Sen var det lite si och så med motivet, men det är ju en annan sak.)
Jag beställde, och jag tycker att det var bra fokus och skärpa på nästan alla bilder.
(Sen var det lite si och så med motivet, men det är ju en annan sak.)
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 13:44haha, ja det är ju det man (läs jag) är lite rädd för också - hade varit kul att kunna se ansiktsuttrycket _innan_ man beställer så man inte väljer den bilden där man ser döende ut 😀
haha, ja det är ju det man (läs jag) är lite rädd för också - hade varit kul att kunna se ansiktsuttrycket _innan_ man beställer så man inte väljer den bilden där man ser döende ut 😀
Quote from Bengt Askerfelt on 5 October 2009, 18:35Nån som vet om det brukar finnas bilder från Tjejloppet också? Kan bara se att det finns från lördagens lopp och från söndagens LILLA Lidingölopp?
Nån som vet om det brukar finnas bilder från Tjejloppet också? Kan bara se att det finns från lördagens lopp och från söndagens LILLA Lidingölopp?
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 19:16Foton från Knatteloppet då? Känns grymt orättvist med bilder på Sonen men inte på Lillan ...
Foton från Knatteloppet då? Känns grymt orättvist med bilder på Sonen men inte på Lillan ...