Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte expandera min prylarsenal genom att skaffa Garmins kadenssensor GSC 10 till cykeln och köra den ihop med min 305:a. Någon med erfarenheter på området? Funkar det bra? Dåligt? Eller inte alls? Något särskilt man ska tänka på?

Med en 310:a fungerar det utmärkt, lite pilligt att få dit, men väl på plats så hittar den mätaren i stort sett direkt!

Jag har kört med den till min 305:a. Det är som sagt pilligt att få den på plats om man ska mäta både kadens och hastighet. Senast så gav jag upp och flyttade bort hastighetsmagneten och mäter nu bara kadens med den. GPS:en mäter ju hastigheten så det är

Funkar bra. Jag fick vara lite kreativ och sätta en kloss emellan vevarmen och magneten på min ena cykel eftersom min ram är väldigt smal där. Annars inga problem.

Tack för god hjälp. Och jag har nog tänkt att skippa hastighetsmagneten tills vidare. För den infon får man ju som sagt ändå av GPS:en. Skaffar jag en trainer ngn gång så kan ju dock även hastighetspryttlarna komma väl till pass.

Jag ska testa att sätta en neodymmagnet på vevarmen som jag läste på något forum, inne i själva gängningen till pedalen tror jag fungerar. Finns billigt på Classes. Idag hade kadensen nämligen löpt lite amok, har fått vinkla själva mätaren rätt ordentligt

Bara man får sensorerna 5-10mm från varandra, inga problem ! Funkat felfritt från dag 1. Jag tejpade fast sensorn på vänstra pedalen då buntbandet inte funkade värst bra (fick inte bra position/fastsättning).

Min har funkat klockrent sen jag satte dit den.

Christian: Min erfarenhet av GPS-fart jfr. med den farten du får om du sätter på "hastighetsmagneten" är att den sistnämnda är mycket stabilare och pålitligare. Dessutom hjälper ju GPS:en till att kalibrera hjulstorleken, vilket gör att hastigheten sensor

Exempel på kreativitet vid montering:

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=7224f7c2e2f94ebe975159ecbc5a07f0.jpg&Size=

Ekermagneten sitter dessutom på motsatta sidans ekrar, annars får den inte plats, så tajt är det.