Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 15:14Ni vet att man kan fälla ut "hastighetsarmen" va? Bara att lossa lilla stjärnskruven som syns på bilden ovan och vrida ut armen så många "hack" man behöver. Så når sensorn både vevarm och eker.
EDIT: La till bild på mina två sensorer.
Och ja, jag behöver
Ni vet att man kan fälla ut "hastighetsarmen" va? Bara att lossa lilla stjärnskruven som syns på bilden ovan och vrida ut armen så många "hack" man behöver. Så når sensorn både vevarm och eker.
EDIT: La till bild på mina två sensorer.
Och ja, jag behöver
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 20:00Ja det går utmärkt att vika ut armen. Kruxet för mig är att det inte finns någon punkt där sensorn hamnar närmare vevarmen. Längre bak blir toleransen mellan ramen och ekrarna så liten så att sensorarmen inte får rum mellan kedjestaget och hjulet alls.
J
Ja det går utmärkt att vika ut armen. Kruxet för mig är att det inte finns någon punkt där sensorn hamnar närmare vevarmen. Längre bak blir toleransen mellan ramen och ekrarna så liten så att sensorarmen inte får rum mellan kedjestaget och hjulet alls.
J
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 21:10Jag tackar särskilt för alla förtydliganden. Prylen är beställd och kommer väl förhoppnings på posten ngn av de närmaste dagarna. Nu har jag ju bra bilder för hur det ska sitta i alla fall...
Jag tackar särskilt för alla förtydliganden. Prylen är beställd och kommer väl förhoppnings på posten ngn av de närmaste dagarna. Nu har jag ju bra bilder för hur det ska sitta i alla fall...
Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 03:09Glöm inte att beställa en påse lego bara!
Glöm inte att beställa en påse lego bara!
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 07:43Vi kanske kan börja kränga legobitar bundlade med buntband i fina förpackningar och ta ut dyra pengar för dem. Fredrik har ju gjort så bra reklam här redan. 😉
Vi kanske kan börja kränga legobitar bundlade med buntband i fina förpackningar och ta ut dyra pengar för dem. Fredrik har ju gjort så bra reklam här redan. 😉
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 09:51Christer: Med två småttingar hemma så behöver jag inte beställa något lego. Jag kan garanterat stjäla ett par bitar utan att de någonsin märker det... (H)
Christer: Med två småttingar hemma så behöver jag inte beställa något lego. Jag kan garanterat stjäla ett par bitar utan att de någonsin märker det... (H)
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 09:58"DUPLO"
OBS! 2-6år Skärpning 😉
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lego_Duplo
"DUPLO"
OBS! 2-6år Skärpning 😉
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 10:03Jag ansträngde mig att stjäla en bit utan någon form av märke på. Det börjar nog bli dags att gå upp till riktigt lego här, så det kommer att finnas en uppsjö av bitar till övers inom något år.
Jag ansträngde mig att stjäla en bit utan någon form av märke på. Det börjar nog bli dags att gå upp till riktigt lego här, så det kommer att finnas en uppsjö av bitar till övers inom något år.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 10:21Är det inte så att tekniklego skulle fungera bättre 😛
Är det inte så att tekniklego skulle fungera bättre 😛
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 19:53Hade inte en svart duplo varit stilrenare? (H)
Hade inte en svart duplo varit stilrenare? (H)