Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Har just köpt en FR 310XT. Parade den med min iMac utan problem. Blev anmodad att uppdatera till firmware 2.6. När ANT Agent sak uppdatera gåt den in i nån slags loop: Den hittar ihopparad enhet, börjar uppdatera, tappar tydlig kontakten och anmodar

Hej!

Jo jag hade lite problem..nu kommer jag inte ihåg riktigt men jag tror att de var så att jag laddat ner fel program, de finns en Traningcenter MED ant och en Traningcenter och separat ant. Om jag inte kommer ihåg fel så ska man ladda ner den MEd ant

Jag har varit i kontakt med Garmins support - Det enda förslag de hade var att testa med FireFox. Det funkade inte... Nästa förslag var att jag skulle skicka in min nya, oanvända FR, men det hade jag ingen lust med. Använde Boot Camp för att starta i Wind

Men Bengt har man en Mac vill man inte köra i Windows! 🙂

Hej Bengt,
Jag kör mac os x och har inte haft de problemen med 310:an, dock hände det med 405:an ett par ggr. Den började uppdatera klockan, men avbröt titt som tätt. Tror inte jag gjorde ngt vodo, utan såg till att klockan var fulladdad och till slut gic

Jag har en 405 och kör mac och undrar om du får besked från klockan/ant agent att överföring sker/skett?
För jag brukar ha problemet om jag inte laddat på ett tag, att jag glömmer att det är lite dålig synk mellan Ant Agent och Training Center. Och att al

Jag har precis samma problem. Kommer inte förbi 0% av uppdateringen så startar klockan om och så håller det på tills jag trycker på "Rensa Skicka till enhet". Jag ska testa med parallels och se om det går. Jag kör Snow Leopard, det kanske kan bero på det?

Parallels funkade inte för mig heller, windows känner inte igen USB-stickan. Boot camp orkar jag inte börja med. Jag har även provat att installera om ANT agent med och utan TC men det hjälper inte heller. Nån som har nåt annat förslag på lösning?

Jag är övertygad att det är en bugg i Garmin ANT Agent under 10.6. Det funkade ju för mig när jag körde Windows under BootCamp, så ett hårdvarufel verkar det ju inte vara. Jag har varit i kontakt med Garmin för att informera dem om vilken hård- och mjukva

Jo det verkar helt klart vara nån bugg. Ibland när jag drar ur stickan får jag upp skylten om att jag måste starta om datorn genom att hålla inne power-knappen. Jag har iaf löst firmwareuppdateringen. Jag skäms att erkänna det men jag gav upp och uppsökte

12