Quote from Guest on 25 August 2011, 18:58Hej! Jag har nyligen fått upp ögonen för triathlon och tycker det verkar grymt kul. Har pysslat en del med cykling och löpning innan men aldrig simning. Nu i höst tänkte jag ta en crawlkurs för att lära mig tekniken och hinna träna inför nästa sommar. Ida
Hej! Jag har nyligen fått upp ögonen för triathlon och tycker det verkar grymt kul. Har pysslat en del med cykling och löpning innan men aldrig simning. Nu i höst tänkte jag ta en crawlkurs för att lära mig tekniken och hinna träna inför nästa sommar. Ida
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 19:08Jag har flera par 2XU tri-shorts (länk nedan) som jag använder i sim-, cykel och löpträning, och på tri-tävling. I simmomentet är jag bar på överkroppen under våtdräkten. I växling (T1) sim/cykel drar jag på mig en cykeltröja. I avslutande löpningen sprin
Jag har flera par 2XU tri-shorts (länk nedan) som jag använder i sim-, cykel och löpträning, och på tri-tävling. I simmomentet är jag bar på överkroppen under våtdräkten. I växling (T1) sim/cykel drar jag på mig en cykeltröja. I avslutande löpningen sprin
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 19:39Värdet av att hålla på att simma i tridräkten under crawlkursen och överhuvudtaget inomhus är nog begränsat om du sedan simmar några pass utomhus i full mundering på vårkanten.
Värdet av att hålla på att simma i tridräkten under crawlkursen och överhuvudtaget inomhus är nog begränsat om du sedan simmar några pass utomhus i full mundering på vårkanten.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 20:51Tack för ett utförligt svar Anders! Jag har tittat lite på 2xu, fördelen med dem är att jag kan testa i butik. Köper nog en delad sådan. Jo, så länge jag är inne i nybörjarstadiet kan jag antagligen köra på en vanlig racer ev med tempopinnar. Jag tittade
Tack för ett utförligt svar Anders! Jag har tittat lite på 2xu, fördelen med dem är att jag kan testa i butik. Köper nog en delad sådan. Jo, så länge jag är inne i nybörjarstadiet kan jag antagligen köra på en vanlig racer ev med tempopinnar. Jag tittade
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 20:53Men ett bar badbyxor kanske du äger redan? Om inte så lär de inte vara svindyra...om du nu inte prompt ska ha Speedo. 🙂
Men ett bar badbyxor kanske du äger redan? Om inte så lär de inte vara svindyra...om du nu inte prompt ska ha Speedo. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 21:00Ja, ett par av typen wakebordshorts 🙂 Nej jag tror inte att det är så dyrt men att lägga ca 500 på ett par simbyxor och sedan ca 1500 på tri-kläder istället för enbartca 1500 känns som onödigt (till en början iaf).
Ja, ett par av typen wakebordshorts 🙂 Nej jag tror inte att det är så dyrt men att lägga ca 500 på ett par simbyxor och sedan ca 1500 på tri-kläder istället för enbartca 1500 känns som onödigt (till en början iaf).
Quote from ellen olsson on 25 August 2011, 21:04Jag tror jag betalade ca 150:- för mina jammers med klubbtryck. En tridräkt går att få för under 1000:-.
Jag tror jag betalade ca 150:- för mina jammers med klubbtryck. En tridräkt går att få för under 1000:-.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 21:09Alltså, jag har varken lagt 500 på mina badbrallor eller 1500 på mina trikläder. Och då har jag just Speedo. Det är förmodligen rea på sådant lite här och var nu, även om det brukar vara lite mindre sådant på herrsidan. Tridräkten jag köpte kostade ca 850
Alltså, jag har varken lagt 500 på mina badbrallor eller 1500 på mina trikläder. Och då har jag just Speedo. Det är förmodligen rea på sådant lite här och var nu, även om det brukar vara lite mindre sådant på herrsidan. Tridräkten jag köpte kostade ca 850
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 21:11Ska du gå en crawlkurs i någon simhall så tror jag faktiskt ändå att ett par badbyxor av billigaste modellen är mer lämpligt än tridräkt. Det är rätt varmt i undervisningsbassängerna (i alla fall där jag varit)...
Ska du gå en crawlkurs i någon simhall så tror jag faktiskt ändå att ett par badbyxor av billigaste modellen är mer lämpligt än tridräkt. Det är rätt varmt i undervisningsbassängerna (i alla fall där jag varit)...
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 21:18Håller med, badbrallor till bassäng.
Men vad som gav mig ett genombrott för simning var
att köra med våtdräkt utomhus, oändligt mycket trevligare
än att harva i en skitig bassäng.
Håller med, badbrallor till bassäng.
Men vad som gav mig ett genombrott för simning var
att köra med våtdräkt utomhus, oändligt mycket trevligare
än att harva i en skitig bassäng.