Quote from Guest on 11 February 2013, 12:47Såg idag när jag var ute och sprang medan det snöade att jag släpade med foten i snön. Det kanske inte betyder nåt alls men jag blev lite nyfiken om man kan säga något om löpsteget, tex lyft mer på foten för tusan!, utifrån det? Var inte så mycket snö, ka
Såg idag när jag var ute och sprang medan det snöade att jag släpade med foten i snön. Det kanske inte betyder nåt alls men jag blev lite nyfiken om man kan säga något om löpsteget, tex lyft mer på foten för tusan!, utifrån det? Var inte så mycket snö, ka
Quote from Funbeat user on 11 February 2013, 12:575 spänn på att du ser hälen toucha marken innan du sätter foten ordentligt. Väldigt svårt att släpa bakåt på fotlyft.
Edit: Men med så kort löpsteg (inte automatiskt fel) så släpar du väldigt lång sträcka, så jag misstänker att du lyfter på fötterna väld
5 spänn på att du ser hälen toucha marken innan du sätter foten ordentligt. Väldigt svårt att släpa bakåt på fotlyft.
Edit: Men med så kort löpsteg (inte automatiskt fel) så släpar du väldigt lång sträcka, så jag misstänker att du lyfter på fötterna väld
Quote from Funbeat user on 11 February 2013, 14:53Varför lyfta mer än nödvändigt på fötterna? Det där ser väl energieffektivt och bra ut! Så springer säkert jag också - bara aldrig i orörd snö så att det blir tydligt! 🙂
Varför lyfta mer än nödvändigt på fötterna? Det där ser väl energieffektivt och bra ut! Så springer säkert jag också - bara aldrig i orörd snö så att det blir tydligt! 🙂
Quote from Funbeat user on 11 February 2013, 15:55Mnja, benet är en pendel vid löpning. Ju kortare du får denna pendel desto mindre energi krävs för att föra fram benet igen. Kortare pendel får du genom att lyfta foten. Men det är som sagt en funktion av fart, i 3min/km kan du inte springa med raka ben,
Mnja, benet är en pendel vid löpning. Ju kortare du får denna pendel desto mindre energi krävs för att föra fram benet igen. Kortare pendel får du genom att lyfta foten. Men det är som sagt en funktion av fart, i 3min/km kan du inte springa med raka ben,
Quote from Elias Engqvist on 11 February 2013, 16:4110min/km är gång!
10min/km är gång!
Quote from Funbeat user on 11 February 2013, 22:11Tycker det ser ut som väldigt typiskt heel-strike steg vana vid platt terräng. Ser sådana spår runt hela staden nu när det är nysnö. Du kommer troligen få problem med trailrunning om du börjar med det men jag ser också många som snabbt lär sig variera sin
Tycker det ser ut som väldigt typiskt heel-strike steg vana vid platt terräng. Ser sådana spår runt hela staden nu när det är nysnö. Du kommer troligen få problem med trailrunning om du börjar med det men jag ser också många som snabbt lär sig variera sin
Quote from Funbeat user on 11 February 2013, 22:443 min/km på snö är imponerande... 😉
3 min/km på snö är imponerande... 😉
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 21:16Det är vanligt att foten pendlar fram nära marken när man springer långsamt. Det är nog särskilt vanligt bland hällöpare eftersom de har en stark tendens att sträcka på knät under andra halvan av pendlingen. Det är inget problem i sig, men som Niklas nämn
Det är vanligt att foten pendlar fram nära marken när man springer långsamt. Det är nog särskilt vanligt bland hällöpare eftersom de har en stark tendens att sträcka på knät under andra halvan av pendlingen. Det är inget problem i sig, men som Niklas nämn