Quote from Guest on 29 July 2011, 12:28var i dag ute å sprang..jag körde fartlek..där jag gjorde 5 st ruscher a 1minut...jag kom som högst upp i 185 i puls....
jag tog i ganska hårt,men inte så jag ville spy,eller nått...jag har förut uppskattat min maxpuls till 192...men jag börjar tro att
var i dag ute å sprang..jag körde fartlek..där jag gjorde 5 st ruscher a 1minut...jag kom som högst upp i 185 i puls....
jag tog i ganska hårt,men inte så jag ville spy,eller nått...
jag har förut uppskattat min maxpuls till 192...men jag börjar tro att
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 12:38För att komma nära maxpulsen så bör du nog springa lite längre stegrande intervaller i en backa som inte är förbrant. När man springer vanliga intervaller så kommer man oftast inte upp i närheten av sin maxpuls.
För att komma nära maxpulsen så bör du nog springa lite längre stegrande intervaller i en backa som inte är förbrant. När man springer vanliga intervaller så kommer man oftast inte upp i närheten av sin maxpuls.
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 19:33Jag har 185 i maxpuls och när jag springer som hårdast brukar jag komma upp i 180. Då är jag ordentligt ansträngd, börjar få tunnelseende och det känns som om gränsen är ytterst nära.
Jag har 185 i maxpuls och när jag springer som hårdast brukar jag komma upp i 180. Då är jag ordentligt ansträngd, börjar få tunnelseende och det känns som om gränsen är ytterst nära.
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 19:49när jag kom upp i 185 så var de jobbigt..men inte så jag började bli yr eller nått...så jag kan tänka mig att jag ligger runt 194-196..
får väl testa lite hårdare om nån vecka..springa i en lagom brant backe 5-6 gånger...å sista gången hårt som fan å se
när jag kom upp i 185 så var de jobbigt..men inte så jag började bli yr eller nått...så jag kan tänka mig att jag ligger runt 194-196..
får väl testa lite hårdare om nån vecka..springa i en lagom brant backe 5-6 gånger...å sista gången hårt som fan å se