Quote from Guest on 11 August 2013, 11:24Bakgrund:
Jag köpte nya skor för ett par veckor sen. Jag hade sen tidigare ett par Adidas, vattentäta skor som jag har trivts så bra med. De skorna var uppföljaren av den vattentäta Adidas-sko jag hade innan. Jag gick helt enkelt in i affären, visade skon
Bakgrund:
Jag köpte nya skor för ett par veckor sen. Jag hade sen tidigare ett par Adidas, vattentäta skor som jag har trivts så bra med. De skorna var uppföljaren av den vattentäta Adidas-sko jag hade innan. Jag gick helt enkelt in i affären, visade skon
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 11:34Storlekar är ett kaos. Dom enda vettiga är japanerna som mäter i cm. Det finns ju (minst) 4 olika system. Förutom vårt och cm så finns UK och US. Vad värre är att i US (tror jag det är) så är inte ex storlek 9 herr samma som storlek 9 dam.
Och det finns
Storlekar är ett kaos. Dom enda vettiga är japanerna som mäter i cm. Det finns ju (minst) 4 olika system. Förutom vårt och cm så finns UK och US. Vad värre är att i US (tror jag det är) så är inte ex storlek 9 herr samma som storlek 9 dam.
Och det finns
Quote from Magnus Gelang on 11 August 2013, 11:46Bokstaven framför min storlek är FR. I båda skorna. Det finns andra "enheter" också i skon, men det är FR de har pratat med mig om hela tiden. Men jo du hade rätt, nu när jag läser noga står det 38 och 2/3-delar i min gamla sko. Och 39 och 1/3-del i den n
Bokstaven framför min storlek är FR. I båda skorna. Det finns andra "enheter" också i skon, men det är FR de har pratat med mig om hela tiden. Men jo du hade rätt, nu när jag läser noga står det 38 och 2/3-delar i min gamla sko. Och 39 och 1/3-del i den n
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 11:49Adidas har inga skor i prick stl 39 (tror jag iallafall). Deras stl följer UK stl och finns alltså i UK 5, 5.5, 6 osv, osv. Jag har hittills alltid haft stl 39 1/3 (UK 6) i mina löparskor. Nu senast var just den skon jag ville ha mindre och jag fick gå up
Adidas har inga skor i prick stl 39 (tror jag iallafall). Deras stl följer UK stl och finns alltså i UK 5, 5.5, 6 osv, osv. Jag har hittills alltid haft stl 39 1/3 (UK 6) i mina löparskor. Nu senast var just den skon jag ville ha mindre och jag fick gå up
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 12:24FR star förmodligen för Frankrike. Dom hade lika gärna kunnat skriva DE (Tyskland), eller SE (Sverige). Eller EU, för all del, men det blir ju lite skumt i och med att England är med i EU (typ). Eller EUR. Ibland säger ju Engelsmännen själva Europe när do
FR star förmodligen för Frankrike. Dom hade lika gärna kunnat skriva DE (Tyskland), eller SE (Sverige). Eller EU, för all del, men det blir ju lite skumt i och med att England är med i EU (typ). Eller EUR. Ibland säger ju Engelsmännen själva Europe när do
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 12:44Den enda som kan känna om skon passar perfekt är du. Personligen skulle jag säga som Tibor - byt. Ett halvt nummer större är faktiskt ganska stor skillnad och om du trivdes bra med den lite mindre skon innan är det antagligen den du ska ha även denna gång
Den enda som kan känna om skon passar perfekt är du. Personligen skulle jag säga som Tibor - byt. Ett halvt nummer större är faktiskt ganska stor skillnad och om du trivdes bra med den lite mindre skon innan är det antagligen den du ska ha även denna gång
Quote from Magnus Gelang on 11 August 2013, 12:59Ja jag har ju haft 2 par av dessa skor (eller ja föregångarna), haft dem sammanlagt i ca 4 år och då har det varit storlek 38 och 2/3-delar och de har ju passat perfekt.
Ska kontakta affären och kolla. Tack för all input.
Ja jag har ju haft 2 par av dessa skor (eller ja föregångarna), haft dem sammanlagt i ca 4 år och då har det varit storlek 38 och 2/3-delar och de har ju passat perfekt.
Ska kontakta affären och kolla. Tack för all input.
Quote from Magnus Gelang on 18 August 2013, 11:38Jag var iväg till butiken och pratade med dem. De berättade att den färg jag hade valt var en herrsko och då bredare än dam-modellen. Jag provade damskon som också bara fanns i 39 o 1/3 och fick ta hem den för att prova. Har gått omkring med den här hemma
Jag var iväg till butiken och pratade med dem. De berättade att den färg jag hade valt var en herrsko och då bredare än dam-modellen. Jag provade damskon som också bara fanns i 39 o 1/3 och fick ta hem den för att prova. Har gått omkring med den här hemma
Quote from Christer Berg on 18 August 2013, 14:01http://www.run-go.fi/sv/lopskor-dam/490-adidas-runtikontr-gtx-w.html
http://www.run-go.fi/sv/lopskor-dam/490-adidas-runtikontr-gtx-w.html
Quote from Magnus Gelang on 18 August 2013, 16:04Tack, ska kolla in där. Om det finns fler som kan komma med tips på ställen att köpa skon så tar jag tacksamt emot, så att man kan jämföra lite.
Tack, ska kolla in där. Om det finns fler som kan komma med tips på ställen att köpa skon så tar jag tacksamt emot, så att man kan jämföra lite.