Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFråga om val av budgethjul för ra …
You need to log in to create posts and topics.

Jag börjar med att be om ursäkt för ytterligare en fråga om hjul. Men de trådar som jag har hittat förutom en handlar om hjul i en prisklass långt över vad jag har tänkt.
Jag cyklar bara som komplement till löpningen och har en Merida Road Lite 903 för ca

Har du kollat att inte bromsen ligger på?

Finns alltid en del begagnat att hitta. (pendlar på ett par Fulcrum 5 jag köpte nästannya till halva priset).

Cykelexperterna här på FB kan säkert bedöma de annonser du hittar. Gissar att t ex http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=77971 kan

Lars, jo, jag har kollat bromsen.

Anders, tack för tipset, jag kollar annonser för fullt men har inte fastnat för någon än. Är du nöjd med dina Fulcrum 5?

Om du fastnar för Mavic Aksium ( som verkarvara ett ok budget hjul) så finns det på bikebustet för 1255:-

Jag hade inte betalt något för Aksium.

Beställ byggda hjul från Tyskland.Poison Bikes mfl fixar lätt ett
par väldigt prisvärda hjul byggda på bra fälgar och ekrar.
Exempelvis ett par Mavic CXP 22/33 med 105 nav får du billigt och
du får då hjul som håller för det mesta.

Mina Fulcrum 5 har jag misshandlat rejält, o väger över 90. Lånade ut den till en kompis som körde Vätternrundan, han väger strax över 100. Fortfarande helt raka o inga ekerproblem. Så jag är absolut nöjd. Är man noga märker man nog skillnad mot de Ksyriu

Tack för ditt svar Anders. Låter som Fulcrum 5 kan vara något för mig.
Jag har dock som ett tips börjat kolla på annonser och hittat ett par Vision Trimax t42, visserligen en bit över min budget men ändå intresserad att höra utlåtande om dem.
Kan de hjule

+1 på Fulcrum Racing 5. De verkar tåla hur mycket stryk som helst. Vet inte hur många potthål jag kört i pga att framförvarande cyklister inte varnat i tid men än så länge är de raka och fina. Jag väger runt 90kg.