Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonFråga om vatten i våtdräkten
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Tacksam för lite råd inför eventuellt köp av ny våtdräkt.

Jag köpte en Orca storlek 8 förra året och misstänker att den kanske är lite för stor egentligen (180cm, 82kg, ca 104 bröstvidd). Bröstsimmade Vansbro förra året men håller nu på att lära m

Hej! Kan vara lite stor, jag har oxå storlek 8 men är 186 cm, 93 kg, 112 cm...

Jag brukar dra åt den så hårt som möjligt i halsen för att undvika inkommande vatten!

Det låter ju onekligen som att vi borde ha olika storlek.. 🙂
Frågan är om man ska satsa på något billigt (typ Orca S2) eller något lite dyrare? Kanske inte gör så stor skillnad för en nybörjare.

Johannes => en 8 låter lite stor för dig. Det kommer alltid in vatten i en våtdräkt, men det ska absolut inte forsa in. Tvärtom, en våtdräkt ska sitta tajt samtidigt som du ska kunna röra dig i den.

Jag kanske ska satsa på en 7a då.

Är du den Susanna som har Venkanto? (har för mig att jag läst något inlägg av dig tidigare).
Det finns ju ett utbud av Orca dräkter där. Hur ska man resonera när man väljer vilken nivå man ska lägga sig på kostnadsmässig

Ja, det är hon.

Stämmer, det är jag. 🙂 Hur mycket du ska lägga på en våtdräkt beror helt på hur mycket du tänker använda den, hur pass duktig simmare du är och självklart vad din ekonomi tillåter. Maila gärna mig, så kan vi diskutera vilka behov som du har. susanna@ven

Per, hur sitter din dräkt? Är du nöjd med storleken?

Är 191/90/112 själv och funderar på en Orca men velar mellan stl 8 och 9. Man vill ju att den ska sitta tajt, men samtidigt kunna andas och stänga igen den själv också.

Om du kan stänga den själv så är den för stor. 🙂

Rasmus: den sitter duktigt tajt, speciellt låren och axlarna!

Jag måste vara riktigt nog med att dra upp grenen så långs som möjligt om jag ska få in axlarna och ha nån rörlighet! Sedan är det lite bökigt att få igenom armarna!
Jag kan inte stänga den sj

12