Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 12:52Detta gjorde det ju inte lättare 🙂
Men du är nöjd med hur din sitter eller hade du kunna tänka dig en 9:a också?
Jag är bred över bringa och axlar, fast rätt smal om midjan vilket brukar ställa till det när saker ska passa.
Vissa butiker rekommenderar
Detta gjorde det ju inte lättare 🙂
Men du är nöjd med hur din sitter eller hade du kunna tänka dig en 9:a också?
Jag är bred över bringa och axlar, fast rätt smal om midjan vilket brukar ställa till det när saker ska passa.
Vissa butiker rekommenderar
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:16Jag hade kommit i en 9:a men valde en 8:a enl. mottot ju tajtare detso bättre!
Hos orca kan du ju skicka tebaks den om storleken är fel, fast inte om du provsimmat den...I vattnet känns den ju betydligt friare än på land!
Jag hade kommit i en 9:a men valde en 8:a enl. mottot ju tajtare detso bättre!
Hos orca kan du ju skicka tebaks den om storleken är fel, fast inte om du provsimmat den...
I vattnet känns den ju betydligt friare än på land!
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 12:26Mitt bidrag till diskussionen är att jag tittade i tabellerna och valde den större som borde passa. Troligtvis ett misstag (visserligen så har jag inte provat en mindre ännu) eftersom den somsagt läcker in mycket vatten.
Det är verkar vara svårt att som a
Mitt bidrag till diskussionen är att jag tittade i tabellerna och valde den större som borde passa. Troligtvis ett misstag (visserligen så har jag inte provat en mindre ännu) eftersom den somsagt läcker in mycket vatten.
Det är verkar vara svårt att som a
Quote from ellen olsson on 1 April 2009, 12:31När det gäller våtdräkt så är det en bra tumregel att alltid välja den mindre storleken om man "tvekar". Det kan t.o.m. vara läge att gå ner ytterligare en storlek...
När det gäller våtdräkt så är det en bra tumregel att alltid välja den mindre storleken om man "tvekar". Det kan t.o.m. vara läge att gå ner ytterligare en storlek...
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 08:23Jag tycker tvärtom mot Fredrik... Jag valde mellan två storlekar och tog den större. Dels har man en chans att komma i den om man skulle gå upp nåt kg eller två till nästa år, och dels så släpar jag hellre på några extra liter vatten än får ett tryck över
Jag tycker tvärtom mot Fredrik... Jag valde mellan två storlekar och tog den större. Dels har man en chans att komma i den om man skulle gå upp nåt kg eller två till nästa år, och dels så släpar jag hellre på några extra liter vatten än får ett tryck över
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 20:29Näh. våtdräkten får inte släppa in nåt vatten alls. bara så mycket att den blir våt. men om det cirkulerar ett dugg vatten innanför dräkten är den värdelös - den flyter dåligt, den bromsar och den värmer inte.
Näh. våtdräkten får inte släppa in nåt vatten alls. bara så mycket att den blir våt. men om det cirkulerar ett dugg vatten innanför dräkten är den värdelös - den flyter dåligt, den bromsar och den värmer inte.