Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrågor ang. Göteborgsvarvet
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har tyvärr börjat inse mina begränsningar pga mycket sjukdom mm under denna vintern och dåligt med löpträning så jag känner att Göteborgsvarvet inte är någon alternativ längre detta år. 🙁

Så nu till funderingarna:
Får man lov att sälja sin plats i

Ja, den går att sälja. Personen springer då i ditt namn.

Platsen går att sälja, det är riktigt. Däremot är det inte tillåtet enl. reglerna.

Funderar dock på om även Göteborgsvarvet kanske har en reservlista numera och i så fall alltså kanske köper tillbaka startplatsen. Kolla hemsidan.

Naturligtvis...det har jag inte ens kollat. Ska göra det direkt!

Edit: har kollat nu och det är bara om man har läkarintyg på skada som man får "ångra" sig.
Men det känns så surt att jag har en plats som jag inte kommer utnyttja när det finns så många an

Om du ändå säljer platsen så tänk på att det bör vara en tjej som springer. Om arrangören ser att det är en kille som springer kan det komma surt efter annars.

Vad ska de göra? Skriva ett argt brev?

Snubbelkrok är vanligast.

Jag har hört talas om att folk har blivit spärrade från framtida anmälan när det uppenbart är fel person som springer. Så kräng din startplats till någon av samma kön och som är väl införstådd med att det inte är tillåtet och således inte försöker byta na

När jag inte kunde springa förra året blev jag erbjuden att skjuta upp anmälan ett år. Så i år springer jag! 🙂

Fast visst var det så Maria att det krävdes ett läkarintyg även för det?

12