Quote from Guest on 10 November 2010, 05:58Hej.
Hej.
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 06:08Meningen är att du ställer frågor i trådar och får mina erfarenheter som svar.
Då kan du gå tillbaka och läsa på hur jag ser på saker o ting.
Meningen är att du ställer frågor i trådar och får mina erfarenheter som svar.
Då kan du gå tillbaka och läsa på hur jag ser på saker o ting.
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 11:11Hej David!
Mitt problem i diabetesen är att jag inte får ner mitt fasteblodsocker. Ligger mellan 7 och 10 hur jag än gör. Sen ligger väderna över dagen mer okey och jag har ett bra hbA1C (runt 6 tror jag det var sist). Jag tar 850mg Metformin morgon och
Hej David!
Mitt problem i diabetesen är att jag inte får ner mitt fasteblodsocker. Ligger mellan 7 och 10 hur jag än gör. Sen ligger väderna över dagen mer okey och jag har ett bra hbA1C (runt 6 tror jag det var sist). Jag tar 850mg Metformin morgon och
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 12:55Det enkla svaret är träning eller "svält".
Jag körde svält med massor av promenader och lågintensiv cykelträning för att få ned vikten. 15 kilo på tre månader innan jag började äta och cykelträna varannan dag. Då fick jag igång ämnesomsättningen.
Jag ve
Det enkla svaret är träning eller "svält".
Jag körde svält med massor av promenader och lågintensiv cykelträning för att få ned vikten. 15 kilo på tre månader innan jag började äta och cykelträna varannan dag. Då fick jag igång ämnesomsättningen.
Jag ve
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 16:54Du får gärna kolla min träningskalender och ge råd!Jag älskar löpning. Jag försöker springa mellan 3km och 12km 3 ggr/vecka.Övriga aktiviteter är långa lite låg-intensiva pass på motionscyklen,stavgång och raska promenader. Simmning ibland. Rider också,ha
Du får gärna kolla min träningskalender och ge råd!Jag älskar löpning. Jag försöker springa mellan 3km och 12km 3 ggr/vecka.Övriga aktiviteter är långa lite låg-intensiva pass på motionscyklen,stavgång och raska promenader. Simmning ibland. Rider också,ha
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 17:08Osötat Surdegsbröd med köttpålägg, Gröt, ägg.
Tänk på att te och kaffe sätter snurr på blodsockret på grund av vätskedrivande och koffein.
Inga flingor, juice eller annat med högt GI.
Då får du insulinpåslag, blodsockret sjunker och du blir hungrig-su
Osötat Surdegsbröd med köttpålägg, Gröt, ägg.
Tänk på att te och kaffe sätter snurr på blodsockret på grund av vätskedrivande och koffein.
Inga flingor, juice eller annat med högt GI.
Då får du insulinpåslag, blodsockret sjunker och du blir hungrig-su
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 17:09Frallor och frukostbullar av vetemjöl har högt GI.
Frallor och frukostbullar av vetemjöl har högt GI.
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 20:52Ja men då är jag nog relativt rätt på det. Äter grovt rågbröd typ danskt men makrill,skinka,ägg,ost eller keso på. Ibland naturell yoghurt med solrosfrön och linfrö eller bär från frysen. Havregrynsgröt gillar jag också så det kan det bli ibland. Men det
Ja men då är jag nog relativt rätt på det. Äter grovt rågbröd typ danskt men makrill,skinka,ägg,ost eller keso på. Ibland naturell yoghurt med solrosfrön och linfrö eller bär från frysen. Havregrynsgröt gillar jag också så det kan det bli ibland. Men det
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 20:58Mussli är oftast en fälla ur GIsynpunkt. Du kan blanda själv så du har koll på vad som hamnar i den.
Det är mest en myt. Det är dumt som diabetiker att träna utan frukost.
Det kan du testa och se på din blodsockerkurva.Promenader är bra men inte mycket
Mussli är oftast en fälla ur GIsynpunkt. Du kan blanda själv så du har koll på vad som hamnar i den.
Det är mest en myt. Det är dumt som diabetiker att träna utan frukost.
Det kan du testa och se på din blodsockerkurva.
Promenader är bra men inte mycket
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 13:08Annars mat med bönor, baljväxter, broccoli är bra eftersom de har bra balans o GI.
Kanel är bra för sockerkurvan.Kromtabletter jämnar också till sockerkurvan.
Annars mat med bönor, baljväxter, broccoli är bra eftersom de har bra balans o GI.
Kanel är bra för sockerkurvan.
Kromtabletter jämnar också till sockerkurvan.